• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag over Verdiensten Fruit

Status
Niet open voor verdere reacties.

kippiebla

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2016
Berichten
287
Heb een vraag die ik in de bijlage maar kort heb samengevat tot Verdiensten Fruit. In verschillende maanden zijn er verdiensten van verschillende fruitsoorten. Niet alle fruitsoorten komen in alle maanden voor. Ik wil graag een mooie formule waarmee de verdiensten per fruitsoort in de verschillende maanden kan berekenen. Kan er iemand helpen? Zie bijlage.

Dank!
 

Bijlagen

  • Voorbeeld Verdiensten Fruit.xlsx
    32,3 KB · Weergaven: 22
als je voor elk fruitje een maand zet wordt het een stuk eenvoudiger.

dan gebruik je of een draai tabel of somproduct of.... enz

als je die maand niet wil toevoegen wordt het vba of ingewikkeld.
 
Dank Sylvester Ponte. Geen probleem om voor elke soort fruit de maand te zetten (zie nieuwe bijlage). Zou je kunnen helpen hoe ik het dan kan aanpakken, bijv. met SOMPRODUCT?

Dank
 

Bijlagen

  • Voorbeeld Verdiensten Fruit2.xlsx
    33,1 KB · Weergaven: 22
Dank Raf,

Maar het is wel problematisch dat de bladzijde vernieuwd moet worden om de nieuwe waarden te verwerken. Is er een manier dat dat automatisch gaat?

Dank
 
Met de formule
Code:
=SOMMEN.ALS($C$3:$C$16;$A$3:$A$16;">="&B$19;$A$3:$A$16;"<"&ZELFDE.DAG(B$19;1);$B$3:$B$16;$A20)
Zie voorbeeeld. ook de maandvermeldingen aangepast.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld Verdiensten Fruit2 (rdg).xlsx
    10 KB · Weergaven: 24
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan