vraag over verkkeer

Status
Niet open voor verdere reacties.

aartvg

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2003
hallo ik geburk nu thuis een server
maar nu heb ik een vraag hoe kan ik vanuit php het totale data verkker dus upload en dowlaod van de pc halen
het is vast mogelijk
groeten aart

Ik hoop dat ik je goed begrijp... :(

Je wilt het totale dataverkeer meten met een php scriptje? Voor download is het nog wel te doen en dan alleen eigenlijk voor bestanden, nog niet eens voor database communicatie.

Voor bestanden geldt: iedere keer als iemand een bestand raadpleegt in php (dan wel door include, dan wel door het gewoon aan te vragen) is er dataverkeer. De gebruiker haalt iets op: downloaden.
Dit staat gelijk aan de grootte van het bestand. Je zou dus een bestandsgrootte check kunnen doen:

PHP:
<?php

$size = filesize("bestand.php");

?>

$size zal nu de grootte van het bestand in bytes bevatten. Dit kun je dan ook bij includes doen en requires. Echter een php bestand van 3 kb kan een output genereren van 3 Mb bij wijze van. Daar zit geen limiet aan (denk aan een oneindige loop). Helemaal accuraat is deze methode dus niet. Upload kun je doen door de grootte van het geuploadde bestand te bepalen ($_FILE['size']) als het via een upload formulier gebeurd...

[offtopic]
waarom heb je een bezoekersteller in je handtekening ?

offtop

vint ik leuk draai ik thuis op mijn server

nee ik denk dat je me niet begrijp
ik wil iets dat je in windows 2000 al ga je dan naar netwerk adaptor daar staat hoeveel data er verstuurt en onvagen is is dat mogelijk om dat op te vragen in php zie mijn hantekening

daar staat ook de server uptie en zo
groeten aart

Poeh dat wordt een lastige. Als ik eerst zo vrij mag zijn te vragen hoe je de uptime van je server erin hebt gekregen? Ik vind dat al heel wonderbaarlijk. Je zou natuurlijk gewoon een timer kunnen instellen. Die laat je dan starten bij het opstarten (of een cron als je dat tot je beschikking hebt (http://www.cronservice.nl/)). Dan sla je de huidige tijd op met een timestamp en vervolgens iedere keer dat het bestand weer opgeroepen wordt reken je het verschil uit tussen de tijd dan en de eerst genoteerde tijd.

PHP:
<?php

//DB-connectie enzo

//query om actieve dag op te halen

if($res["day"] == 1)
{
    //de teller is al geactiveerd, verschil uitrekenen dus
    $curr = time();
    $start = $res["time"];
    $diff = $start - $curr;
}
else