• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag over vertikaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

bossie78

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2009
Ik ben bezig een wagenpark document te maken, maar ik krijg iets niet voor elkaar. Ik heb werkblad met personeel, autos, In & Uit auto's en Totaal Auto.

In het werkblad personeel en auto's staan alle stamgegevens. In het werkblad In & Uit Auto's koppel ik de rijders met de auto's. Graag wil ik nu in het werkblad Totaal Auto een up-to-date overzicht van alle auto met de huidige berijders.

Ik was bezig met vertikaal zoeken, maar dat wil niet echt lukken, iemand een idee?

Ik heb de file bijgesloten

Bijlagen

Hallo Bossie78,

Wat moet de zoekcriteria worden in blad Totaal Auto.

Misschien kun je even handmatig iets invullen voor verduidelijking.

De zoek criteria voor het werkblad Totaal Auto is de datum bovenaan (NU()).

Alle auto's en berijders uit het werkblad In & Uit Auto waarvan de Uit Auto datum (Kolom F) niet vermeld staat of later is dan de huidige datum.

Ik heb het werkblad ingevuld zoals het zo horen.

Alvast bedankt voor je hulp!

Bijlagen

Beste Popipipo,

Dit is idd een heel eind wat ik zoek, alleen zie ik nu meerdere keren dezelfde auto in het overzicht. Kan ik via de datum bovenin ook nog alleen de auto weergeven met de huidige berijders?

Ik hoor graag van je!

Even een extra vraagje.

Klopt het dat je in tabblad ' auto's ' 2 maal het kenteken 01-RK-TP hebt staan
en in tabblad ' In & Uit Auto' 2 maal het kenteken: 01-RH-PH
Of is dit een foutje in dit voorbeeld?

ps zie nu dat het kan

Laatst bewerkt:
Klopt het dat je in tabblad ' auto's ' 2 maal het kenteken 01-RK-TP hebt staan
>Dat klopt en is idd een foutje, heb nml het voorbeeld sheet voorzien van andere kenteken nummers

en in tabblad ' In & Uit Auto' 2 maal het kenteken: 01-RH-PH
> Dit klopt wel, dit is een soort mutatie formulier. Elke rijders wisseling komt hier in te staan. en dus is het zeer waarschjnlijk dat 1 kenteken hier meerdere keren voorkomt.

De datum Uit Auto is ook de selctie criteria voor de datum(huidige = NU()) in het tabblad Totaal Auto. Op basis van de datum in het tabblad Totaal Auto wordt alle data verzameld.

Of is dit een foutje in dit voorbeeld?

Ik kom tot deze uitvoering.
Even wachten op Willem.
Misschien heeft die nog iets anders in petto.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoe moet ik nu zien wie auto met kenteken 01-RH-PH in bezit heeft?

De koppeling van kentekens en personen én dossiernrs en datum. zie ik nl niet.

Hoe moet ik nu zien wie auto met kenteken 01-RH-PH in bezit heeft?

De koppeling van kentekens en personen én dossiernrs en datum. zie ik nl niet.

Deze heb ik uit tabblad in & uit auto gehaald Willem.
Zie kolom G daarvan.

Hi Willem,

In het tabblad In en Uit Auto worden de auto's handmatig gekoppeld aan de bestuurders via een een instap datum (kolom E)en eventueel een uitstap datum (kolom F).

Op dit moment staat de auto met kenteken 01-RH-PH op de parkeerplaats. Daarvoor werd hij bereden door Wouter.

Ik hoop dat het nu een stukje duidelijker is!!

Alvast bedankt!!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan