• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vraag over vertikaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroenn72

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Goede dag ik heb een brandende vraag over Excel.
Ik ben al dagen aan het stoeien met verticaal zoeken maar het lukt maar niet om de nummers van het ene tabblad en het andere tabblad laten vergelijken en wanneer ze in beide kolommen voorkomen dat de gegevens achter elkaar gezet worden.
Wie kan me daarbij helpen?

Bijlagen

Er zit geen enkele dubbele waarde in je bereiken.

Wil je eens aangeven met een vb wat precies de bedoeling is?

Ah dat is niet handig van mij, ik zal een ander voorbeeld maken.
In de eerste kolommen staan cijfers en in het andere tabblad staan ook cijfers, nu zou ik graag de cijfers willen vergelijken met elkaar en wanneer deze hetzelfde zijn dat dan de gegevens die achter de cijfers staan bij elkaar komen te staan in een nieuw tabblad.
Maar ik krijg constant #WAARDE!
Ik heb aangegeven de cellen en de cellen van het tweede gedeelte =verticaal.zoeken en en dat de waardes overeen moeten komen maar het lukt me niet, jammer genoeg

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Perfect mijn dank is groot :cool:, volgens mij is dit wat ik zoek .
Ik ga vanavond aan de slag met de formulieren en het voorbeeld.
Ik laat uiteraard even weten of het is opgelost.

Laatst bewerkt:
Het voorbeeld ziet er duidelijk uit maar wanneer ik het wil toepassen in me eigen formulier dan werkt het niet.
=ALS(AANTAL.ALS(Blad1!$A$1:$A$19;$A1)>0;$A1;"") is de gebruikte formule waarin A de a kolom is en vanaf nr 1 t/m kolom A nr 19 alleen hoe geef ik nu het gebied aan voor de cellen waarin ook de formules komen te staan. Dus D2 D3 D4 enz enz.

=ALS(D1="";"";(VERT.ZOEKEN(A1;Blad1!$A$1:$B$19;2;0))) is de formule voor aanvulling hiermee zit ook te hannesen met E1 E2 E3 .
Kortom ik snap er nog steeds geen snars van en ben vanaf gistermiddag bezig tot 01:00hr en van vanochtend tot nu maar het lukt me niet, het zijn ook 12000 regels in formulier.
Wie o wie kan me helpen?

Laatst bewerkt:
Maar als je een voorbeeldbestand stuurt is het toch de bedoeling dat je een copy van het oorspronkelijke bestand post zonder de echte gegevens.

Als je dat doet kan je de oplossingen meestal 1 op 1 overnemen.

Goede dag, ik heb het gevonden wat het probleem was, de cijfers die vooraan staan waren gekopieerd vanuit een ander bestand en waren geen ''echte cijfers''
Deze nu omgezet en het werkt nu wel :thumb: alleen vraag ik me af hoe ik meer velden horizontaal automatisch mee kan laten kopiëren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan