vraag over voipbuster

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tunica

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
261
Is er iemand die mij kan vertellen en wat ik er aan moet doen dat als ik iemand bel met viopbuster dat diegene diew ik bel een echo hoort van zijn eigen stem.Wat moet ik doen om dat te voorkomen?Heeft het met de instellingen te maken of met de microfoon waar ik door heen praat? Bij voorbaat mijn dank
 
Misschien de microfoon iets verder van je speakers vandaan zetten, en je speakers en je microfoon geluid iets zachter zetten,

Groet Maxstar
 
bedankt

Geachte Maxstar,
Natuurlijk mijn dank voor uw hulp.U schrijft dat ik de microfoon wat verder van de speakers moet zetten.Ik gebruik een koptelefoon en kan dus in mijn geval iets verder van mijn speakers gaan zitten.Maakt het nog wat uit of ik de speakers aan zet of uit op het moment dat ik gebruik maak van voipbuster?Vreemd genoeg werkt de volume op mijn pas gekochttte koptelefoon niet,waarom niet heb ik gen idee van.Hij heeft het enkele dagen geleden nog wel gedaan,dus ik denk dat het wat te maken heeft met bepaalde instellingen ergens bv in voisbuster, zou dat kunnen denkt u?Maar ik ben een beginneling op dit gebied en senior.Hoop dat ik nog wat van u mag horen.Groet tunica/sjaak

Misschien de microfoon iets verder van je speakers vandaan zetten, en je speakers en je microfoon geluid iets zachter zetten,

Groet Maxstar
 
Inderdaad kunnen de instellingen in VOIP buster hiermee te maken hebben, maar ook de instellingen van het geluid in Windows zelf.

In het configuratiescherm, kan je bij geluid hier ook het volume voor de microfoon en de speakers instellen.

Groet Maxstar
 
reactie op antwoord

Bedoeld u daarmee dat ik moet klikken op het pictogram Geluiden en audioapparatuur en zo ja welke stappen moet ik daarna doen?En zo nee waar moet ik dan op klikken in het configuratiescherm?Mijn excuus voor mijn eventuele domme vraag.
Inderdaad kunnen de instellingen in VOIP buster hiermee te maken hebben, maar ook de instellingen van het geluid in Windows zelf.

In het configuratiescherm, kan je bij geluid hier ook het volume voor de microfoon en de speakers instellen.

Groet Maxstar
 
Zodra u geluiden en apparaten heeft geopend, kunt u aan de hand van de schuifbalken het volume in stellen.
Hier kunt u het volume voor zowel de microfoon als de headset instellen.

U kunt ook proberen om de optie automatische volume regeling uit te schakelen in VOIP buster, deze kunt u vinden onder.
Extra>opties>geluids appraten.
 
weer mijn dank

Ik heb dit begrepen maar op de een of andere manier doe ik iets niet goed in voipbuster,want waneer ik nu iemand bel en dat heb ik geprobeerd dan kan ik hem wel horen maar hij mij niet helaas.Ik heb het idee dat u voipbuster ook heeft op uw pc en dat u er wel het e.e.a van weet en dus verstand van heeft,althans meer dan ik.Is er een manier misschien hoe ik u telefonisch zou kunnen bereiken zodat we door de telefoon misschien e.e.a kunnen oplossen of mag zo iets niety op helpmij of durft u u telefoonnummer niet te geven op deze manier?
Zodra u geluiden en apparaten heeft geopend, kunt u aan de hand van de schuifbalken het volume in stellen.
Hier kunt u het volume voor zowel de microfoon als de headset instellen.

U kunt ook proberen om de optie automatische volume regeling uit te schakelen in VOIP buster, deze kunt u vinden onder.
Extra>opties>geluids appraten.
 
E-mail en tel nummers op fora zijn nogal gevoelig voor spam, omdat hier op door robots gezocht wordt....:(

Hoe heeft u de headset aangesloten op de geluidskaart.
Staat er niet toevallig een vinkje bij dempen van de microfoon, bij de instellingen van het geluid in windows.

Groet Maxstar
 
Ik heb mijn headset aangesloten op mijn pc de achterkan er van om precies te zijn.Hoe kom ik naar de instellingen van het geluid in windows als ik vragen mag.Sorry hoor.
E-mail en tel nummers op fora zijn nogal gevoelig voor spam, omdat hier op door robots gezocht wordt....:(

Hoe heeft u de headset aangesloten op de geluidskaart.
Staat er niet toevallig een vinkje bij dempen van de microfoon, bij de instellingen van het geluid in windows.

Groet Maxstar
 
Hoi !

Dubbelklikken op het spaeker-icoontje naast de klok.

Greetz,

Harry.
 
Configuratiescherm>geluid.

Onder het tabblad afspelen kunt u dubbelklikken op luidsprekers.
- Nu krijgt u de eigenschappen van de luidsprekers te zien.
- Kijk of hier geen rood teken, achter het microfoonvolume staat. zo ja dan eenmaal op het speakerknopje klikken.

Ga nu naar het tabblad>opnemen in het venster geluid.
- Klik hier op microfoonvolume
- klik nu op het tabblad niveaus, en stel hier het gewenste microfoon volume in.

Groet Maxstar
 
bedankt

Configuratiescherm>geluid.

Onder het tabblad afspelen kunt u dubbelklikken op luidsprekers.
- Nu krijgt u de eigenschappen van de luidsprekers te zien.
- Kijk of hier geen rood teken, achter het microfoonvolume staat. zo ja dan eenmaal op het speakerknopje klikken.

Ga nu naar het tabblad>opnemen in het venster geluid.
- Klik hier op microfoonvolume
- klik nu op het tabblad niveaus, en stel hier het gewenste microfoon volume in.

Groet Maxstar

Ik zie geen tabblad Afspelen dus kan ook niet klikken op Luidsprekers.Misschien komt dat omdat ik Windows xp home heb.
 
Dan kan dit onder het tabblad audio.

En bij de knop geavacnceeerd, kunt u kijken of er een vinkje staat bij dempen van de microfoon.
Boven in dit venster kunt u ook nog bij opties>eigenschappen> openemen kijken of hier toevallig de microfoon niet op dempen staat.
 
opgelost

Dan kan dit onder het tabblad audio.

En bij de knop geavacnceeerd, kunt u kijken of er een vinkje staat bij dempen van de microfoon.
Boven in dit venster kunt u ook nog bij opties>eigenschappen> openemen kijken of hier toevallig de microfoon niet op dempen staat.

Beste mensen,
Ik heb hert i8dee dat er meerdere mensen zijn die me met dit pc probleem hebben heholpen maar weet dat niet zeker omdat het niet mee valt als je wat ouder bent.Het is in ieder geval opgelost men kan mij weer verstaan aan de andere kant van de lijn.Ik vind het jammer dat er in sommige gevallen niet naar iemand gebeld kan worden zoiets is vaak makkelijker en kost minder tijd,maar ik begrijp het wel.Het lag aan de instelingen Bij het tabblad Audio moest staan Logitech USB headset in beide vakken bedoel ik dan en bij het tabblad spraak moest staan emic audio filter 1 staan ook weer in beide vakken.Nogmaals mijn dank hier voor.EEn vraagje heb ik dan nu nog wel: Hoe kan ik voorkomen dat wanneer ik met iemand anders praat dat hij of zei een echo hoort van zijn of haar stem?
Nogmaals mijn vriendelijke dank,ik ga even eten nu.
 
Mooi dat alles weer werkt.

Die echo kan te maken hebben, met het volume van de microfoon en de speakers. misschien gewoon even spelen met deze instellingen..

Groet Maxstar
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan