• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag over voorlopige opmaak ik excel 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjoerd33

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2013
Ik heb een vraag over voorlopige opmaak in excel 2010. Helaas kan ik geen bestanden toevoegen omdat het bestand te groot wordt.

Weet iemand een andere oplossing om het bestand aan te bieden (ik heb nu een samenvatting gemaakt in pdf)

Inpakken in een .zip bestand en dat .zip bestand uploaden naar http://www.mijnbestand.nl en hier dan de link terugmelden die je van mijnbestand.nl hebt teruggekregen?

Tijs.

- Voorlopige opmaak kent Excel niet, wel voorwaardelijke opmaak.
- Nulwaarden niet laten weergeven moet je niet doen met voorwaardelijke opmaak, je kunt beter in de Excelopties instellen dat die niet weergegeven moeten worden.

Zoal ik al schreef: bij de Excelopties.
Niet goed gekeken daar?
Klik op "Bestand" (of de Officeknop), kies "Opties" - "Geavanceerd" - "Weergaveopties voor dit werkblad".

Wat staat er dan voor formule in de cellen waarin een 0 staat?

De formule van de nullen is alleen verticaal zoeken. De formule voor het samenvatten van de telefoon rapportage geeft automatisch een nul bij geen match. Ik moet een nul waarde ingeven om de andere formules te laten werken. Ik wil de nullen verbergen middels voorwaardelijk opmaak, maar dat werkt dus niet

We hebben meer aan een xls bestand dan aan een pdf

En zippen is niet nodig; mijnbestand.nl kan bestanden aan van 1Gb
En zo groot is je bestand (hopelijk :) ) niet

RMS bord test
In onderstaand bestand worden de gegevens uit een telefoonrapportage samengevat in het tabblad data aanbod per skillset.
Ik heb in de formule aangegeven dat de uitkomst 0 moet zijn als er geen waarde is.

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-AEDOPH46ZF6K.xls

Plantool Commercieel
In onderstaand bestand staan in kolom K en N formules om de waarden uit het data aanbod per skillset over te nemen (verticaal zoeken).
Ik heb in de formule (data aanbod per skillset) aangegeven dat de uitkomst 0 moet zijn als er geen waarde is, omdat anders kolom D in dit bestand niet meer goed werkt.

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-CVCCRLF7H43S.xls

Ik wil een 0 waarde in kolom K en N niet weergeven. In eerste instantie dacht ik dat met voorwaardelijke opmaak te kunnen realiseren (Door een gele kleur te geven. De nul is dan niet zichtbaar omdat de achtergrond ook geel is). Dat werkt niet. Ook de optie Nul waarde niet weergeven werkt niet.

Wie weet een oplossing ?

Sjoerd,
ik heb je bestand "RMS bord test.xls" even bekeken en dan met name op het blad "Data aanbod per skillset" de formules in de kolommen C en D. Hoe lang ze ook zijn, ze zijn niet juist! Kijk maar eens bij Elsa Groot, daar staat bij "RV_Leven_Nieuw" een 0, terwijl dat 47 moet zijn.
Je zou het jezelf een stuk gemakkelijker maken als op het blad "Agent" in kolom A onder elke naam dezelfde items zouden voorkomen en dan uiteraard in dezelfde volgorde (nu zijn er 4: RV_Leven_Nieuw, RV_Bancaire _Diensten, RV_Bancaire_Diensten_Intern, en RV_Expiratie). Nu moet je naast de naam ook nog zoeken in welke rij daaronder welk item staat, daarmee wordt het nodeloos ingewikkeld.

Dat kan helaas niet. Deze rapportage wordt door een applicatie opgeleverd. De naam staat elke keer op een andere plek en ook de skillset (rv bancaire diensten etc) is elke dag verschillend

MS bord test
In onderstaand bestand worden de gegevens uit een telefoonrapportage samengevat in het tabblad data aanbod per skillset.
Ik heb in de formule aangegeven dat de uitkomst 0 moet zijn als er geen waarde is.
Verander eens "0" in die lange formule door 0.
"0" is tekst en niet een waarde

Sjoerd,
zie de bijlage, waarin de formules zijn aangepast.
Omdat ik veronderstel dat je met Excel 2003 of eerder werkt, zijn de formules daarop gebaseerd.
Als je met Excel 2007 of hoger werkt, kun je op blad 2 de formule in C2 vervangen door:
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(C$1;INDIRECT("Agent!A"&VERGELIJKEN($A2;Data;0)+7&":B"&VERGELIJKEN($A2;Data;0)+15);2;0);0)
Die formule kun je met de vulgreep zowel naar rechts als naar beneden kopiëren.
Nu de formules juist zijn, worden, zoals je wenste, ook de nulwaarden niet weergegeven.
Het bestand "Plantool commercieel.xls" voeg ik niet toe, want daarin zullen de waarden nu automatisch juist worden overgenomen, inclusief de nulwaarden.
Om te testen of het allemaal goed werkt, plaats de bijlage bij dit bericht in dezelfde map als "Plantool Commercieel.xls" en open dan beide bestanden.
Succes ermee.

Laatst bewerkt:
Plongske, dit was het probleem. Bedankt voor je tip.
@Zapatr, bedankt voor je tips en tijd!
:d

Sjoerd,
die 0 tussen aanhalingstekens was niet het enige probleem hoor.
Ik wil je er niet van weerhouden je eigen lange formules te gebruiken, maar dan zul je toch foute resultaten krijgen, zoals ik in bericht #13 al schreef.

Sjoerd,
graag gedaan hoor.
Er zitten inderdaad fouten in de formule zoals zapatr reeds aanhaalde.
Ik sluit mij aan bij de oplossing die Zapatr voorsteld.

Beste Zapatr,

Ik werk nu met excel 2010 en probeer bovenstaande formule toe te passen =ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(C$1;INDIRECT("Agent!A"&VERGELIJKEN($A2;Data;0)+7&":B"&VERGELIJKEN($A2;Data;0)+15);2;0);0)
De uitkomsten worden volgens mij niet goed overgenomen. Wat gaat er fout ?
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-3GXQ8TTOKOJJ.xlsx

gr.
Sjoerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan