• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag over voorraadbeheer

• Onderwerp starter Onderwerp starter ronws
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ronws

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2010
Hallo,
ik heb het sjabloon van office gebruikt voor mijn voorraad beheer maar ik zit met een probleempje
Als ik nu in het tabblad mutaties de lijst leeg maak, gaan mijn voorraden ook weg (tabblad)
Zoals het nu is is de lijst te kort, ik kan natuurlijk ieder keer een regel invoegen maar het liefst wil ik per maand de lijst opslaan, zodat ik later kan zien welke datum er wat is binnen gekomen is of is uitgegaan, en daarna de lijst leegmaken en met een nieuwe maand beginnen

Dus ik wil het liefst per maand de lijst invullen en daarna naar een nieuwe maand gaan met een nieuwe lijst (de kleine 30 artikelen die er in staan zijn in 1 keer binnen geboekt, de komende maand gaan er dus maar een paar van uit en worden er een paar aangevuld

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en anders vraag het maar
(ik ben wel een beetje bekend met macro's)
Alvast bedankt voor jullie hulp
Ronny

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo Ronny,

Ik heb jouw bestandje wat aangepast.
Aan het eind van de maand kopieer je de huidige voorraad naar beginvoorraad met plakken speciaal Waardes, en verwijder je vervolgens de regels uit het blad mutaties met verwijderen inhoud.
En je gaat weer vrolijk verder.

Bekijk bijlage Kopie van Voorbeeld voorraad.xls

Laatst bewerkt:
@Thoralf

Nou bedankt voor de snelle reatie, het probleem is dat het door nog iemand ingevuld wordt die niet zo technisch is met computers
Ik heb er nu een macro aan gehangen met de functies zoals jij zei maar nu het volgende (probleempje) Als ik het tabblad mutaties kopieër komt er mutaties (2) te staan en deze gaat wel achter alle andere tabbladen staan Maar als ik dan nog een keer kopieër (oftewel knop "Nieuwe maand" druk) komt er "mutaties (3)" te staan maar deze gaat niet automatisch naar het eind
Het mooist zou zijn dat ik deze naam van te voren kon aangeven, bijv Jan Febr Maart etc maar als dat te ingewikkeld wordt is gewoon mutaties 1 2 3 etc ook wel goed

Ronny

Bijlagen

Ik ben zeker geen kei in VBA, maar ik zou hier denk ik via een array in VBA met maand-namen een rename van het gekopieerde werkblad realiseren.
Hoe dit geprogrammeerd moet worden weet ik nu even zo snel niet. Wellicht dat er iemand is die dat snel kan verzorgen, want als ik mij er toe zet dan duurt dat even.

Aanvulling:
Je zou er ook voor kunnen kiezen uit de datum in B3 de maand te halen en die te gebruiken voor het rename. Je hebt dan geen array nodig. Je kunt dan ook nog het jaartal meenemen.

Laatst bewerkt:
Code:
With Sheets(Sheets.Count)
    .Copy After:=Sheets(Sheets.Count)
    .Name = "Mutaties (" & Format(.Range("B3"), "mmm yyyy") & ")"
End With
With Sheets("Voorraadstand")
    .Range("D3:D35").Value = .Range("H3:H35").Value
End With
Sheets("Mutaties").Range("B3:G35").ClearContents

Bovenstaande code:
- Kopieert de laatste werkblad in het bestand
- Zet het werkblad aan het eind van de werkbladen
- Geeft het werkblad de naam Mutaties & maand & jaartal van cel B3 (bijv. Mutaties (okt 2010)
- Zet de gegevens van Voorraadstand van het bereik H3:H35 in het bereik D3: D35 op hetzelfde werkblad.
- Verwijdert de inhoud van het bereik B3:B35 van het werkblad Mutaties.

Volgens mij is dit je bedoeling.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dank je Roncancio voor het realiseren van deze VBA-coding. Ik vertrouwde het mijzelf nog niet toe om dit zo snel even in antwoord op een vraag neer te zetten. In de rust en beslotenheid van mijn werkkamer zou ik er zeker wel uitgekomen zijn, maar niet zo snel als nu de oplossing is gegeven. Met formules ben ik meer bedreven.
Daarom ieder zijn talenten.

Dank je Roncancio voor het realiseren van deze VBA-coding. Ik vertrouwde het mijzelf nog niet toe om dit zo snel even in antwoord op een vraag neer te zetten. In de rust en beslotenheid van mijn werkkamer zou ik er zeker wel uitgekomen zijn, maar niet zo snel als nu de oplossing is gegeven. Met formules ben ik meer bedreven.
Daarom ieder zijn talenten.

Dat is zeker zo, maar als je je code plaatst kunnen we ook eventueel suggesties doen.
Het loont ook om codes te vergelijken maar wel met de aantekening dat er meerdere manieren zijn om te programmeren.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Reactie

Nou in ieder geval alle 2 hartelijk dank, ik heb nog niet teveel tijd gehad om te testen maar tot nu toe werkt de optie van Thoralf (Met de zelf gemaakte macro) wel
Ik heb ff de optie van Roncancio geprobeerd maar de eerste keer ging het wel redelijk maar toen bleef de kopie ook vooraan staan Maar ik zeg het, ik heb het nog niet optimaal en uitgebreid kunnen proberen maar ik kom hier een heel eind mee
Dus tot nu toe alle 2 bedankt en jullie horen nog van mij
Ronny

probleempje

Roncancio
moet ik de code bij mijn macro inzetten of in plaats van?
ik kom er nu even niet meer uit, nu hernoemd hij soms andere tabbladen
misschien kun je hem even in het voorbeeld zetten
alvast weer bedankt
Ronny

Met deze code in this workbook te zetten wordt je probleem van sorteren tabbladen opgelost:

Code:
Sub SortSheets()
   Application.ScreenUpdating = False
   Dim I As Integer, J As Integer

For I = 1 To Sheets.Count - 1  'Aantal tabbladen die aanwezig zijn / Pak 1 tabblad
      For J = I + 1 To Sheets.Count ' Pak 1 tabblad verder
         If UCase(Sheets(I).Name) > UCase(Sheets(J).Name) Then 'Als tablad 1 groter in alfabet is dan tabblad 2
            Sheets(J).Move Before:=Sheets(I) 'wissel deze om
         End If
     Next J
  Next I
End Sub

@raymondc

Hallo Raymond, jammer maar als ik die code hier in "this workbook" zet blijven de kopieën hier gewoon vooraan staan, dus mutatie(2) daarna mutaties (3) er gewoon voor
Of doe ik iets fout??
Ronny

nieuw voorbeeld

Volgens mij begrijpen we elkaar niet helemaal

Ik begin met 3 tabbladen (zie voorbeeld)

Deze volgorde wil ik dus ook graag houden
Ik heb er een macro in staan in mutaties, die moet dus het tabblad kopieëren naar achteren (het liefst dus met maand) dus de 3 eerste tabbladen moeten in deze volgorde blijven, als ik vervolgens weer op "nieuwe maand" druk moet wederom het tabblad mutaties gekopieërd worden achter alle andere tabbladen

Ronny

Iemand???

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan