• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag over VWO met gegevensbalken t.b.v. planning in excel‏

Status
Niet open voor verdere reacties.

klitzy

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2010
Excel goeroes!

For the record: deze vraag heb ik ook gepost op een ander forum, link:
(http://www.worksheet.nl/forumexcel/vragen/77736-kleurenschalen-voor-opstellen-van-planningen-1.html).

Het is maar de vraag of wat ik wil ook echt kan. Gezien de kleine kans dacht ik er goed aan te doen deze vraag ook hier uit te zetten.

Het gaat over het gebruik VWO om zo een Microsoft Project-achtige planning te creeren in excel. Dit is feitelijk niet zo'n probleem, maar ik wil dat er ook gedeeltes van een cel een kleurmarkering krijgen. Als ik kies voor de eenheid maand (elke kolom is een opvolgende maand), dan wil ik voor een activiteit die bijv. van de 10e tot de 22e duurt het overeenkomstige gedeelte markeren.

Reden dat ik denk dat dit mogelijk zou moeten zijn is omdat ik ben gestuit op de optie VWO met gegevensbalken (data bars). Maar het is altijd een gedeelte van het vak vanuit de basis: ofwel begin cel, ofwel einde cel. Ideaal zou dan zijn als je twee regels van toepassing zou kunnen laten zijn op 1 cel, waarbij de ene regel een 0,0 - 0,7 markeerkleur genereert (0 = begin, 1 = einde cel), de andere regel een 0,0 - 0,5 basiskleur genereert. Hoewel dit bij anderssoortige VWO regels wel mogelijk is, is het bij gegevensbalken niet mogelijk: bij meerdere regels wordt alleen de eerste regel in acht genomen.

De vraag dan: hoe kan ik de instelling in excel wijzigen zodat dit WEL mogelijk is?? En mogelijkheid van relatieve verwijzing binnen VWO gegevensbalken voor bepaling hoogste/laagste waarde via formules zou het e.e.a. ook zeer vergemakkelijken.

Ik kan me voorstellen dat velen die trachten een goede planning binnen excel te vervaardigen erg blij zouden zijn met deze toepassing!

Alvast dank voor het meedenken.

AL 90 kijkers en nog geen enkel suggestie :confused: .

Kijk bij mij was het een paar maand geleden dat ik nog eens gereageerd had in een forum :eek:

We doen dit op vrijwillige basis als hobby , maar hier en daar hebben we een nieuweling die de zaak wil bespoedigen .

IK had gedacht om een deel via VBA te laten kleuren .

had al een macro opgenomen om dit te doen , maar daar het hoogdringend is en de vraag nu al op 2 forums staat met 2 dagen verschil als start leg ik deze naast me neer :o .

Ook hier hebben kandidaat helpers geen voorbeeldje , niet iedereen heeft ook een account op dat andere forum . Veel helpers hebben accounts op diverse fora , ook op de Engelstalige waar de top van de Excel bollen zich huisvesten .

Deze zaken halen bij mij de fun eruit om te reageren en te helpen .

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan