Vraag over windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijn R

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2010
Hallo,

Ik heb een vraagje: Ik heb op mijn laptop windows 7 staan. Nu speel ik graag oude pc spellen (in dit geval Unreal Tournament 1999). Nu draaide ik hiervoor onder windows vista en ging dit zonder problemen. Echter sinds ik over ben gegaan op windows 7 krijg ik constant de volgende foumelding: Beeldschermstuurprogramma Intel Graphics Accelerator for Windows Vista(R) reageert niet meer en is hersteld.

Nu heb ik bij de eigenschappen van het spel de instelling gewijzigd zodat deze in een compatibiliteitsmodus van Windows Vista SP1 draait.

Waarom krijg ik dan deze foutmelding? Is dat omdat ik een stuurprogramma voor windows 7 nodig heb? Want ik kom er niet echt uit.

Helpmij!

Heb je na de installatie van W7 de drivers van je videokaart in orde gemaakt dus ervoor gezorgd dat je de laatste drivers voor die kaart hebt?

Nou de drivers van je videokaart wel up to date? Anders misschien virtual pc downloaden en installeren, en dan visual xp daarop installeren. Alhoewel de microsoft virtual pc alleen voor professional en ultimate is...

Heb je een windows 7 versie vanaf pro? Dan eventueel virtueel windows xp draaien. Er zijn ook nog andere pakketten die dat kunnen zoals VMware.

Met die drivers heb ik niks gedaan. Heb eigenlijk gewoon windows 7 Home Premium er over heen gezet.

Is er wat te downloaden voor dat programma dan?

Waren we al bang voor, naar de fabrikant van je videokaart gaan en daar de laatste drivers downloaden en installeren. Eventueel kan een programma als devicedoctor het ook voor je doen.
Overigens is het er "overheen" zetten van een nieuwe installatie nooit aan te raden en kan je beter een schone installatie doen en formatteren.

Laatst bewerkt:
Eens kijken of die devicedoctor wat kan doen..

8 devices that require an update.

Dat zijn er een hoop..

Laatst bewerkt:
@Terrarabo
Overigens is het er "overheen" zetten van een nieuwe installatie nooit aan te raden en kan je beter een schone installatie doen en formatteren.

Leuk wat je zegt: schone installatie en formatteren. Gelukkig zeg je er niet bij dat het in de volgorde moet zoals je het zegt:cool:. Of ik het snap? Ja natuurlijk, ik was gewoon even scherp

@Marijn R
Heb je inmiddels ook al geupdate dan? Of vertel je alleen dat er 8 moeten worden geupdate? Vaak moet je met drivers (en vooral die van je videokaart) niet k****n, dus zou ik persoonlijk alleen even het merk en type van je videokaartje opzoeken en van de fabrikant daarvan de driver binnen halen! :thumb:

Of je vertelt welk merk en type laptop het is, en wij kijken even welke videokaart erin zit en sturen je een link voor een update. Maar volgens mij kost dat niet zo gek veel moeite om dat zelf even te zoeken. Ik weet eigenlijk niet of je voor de drivers van je videokaart op de site van je videokaart merk moet wezen, of gewoon op de site van het merk van je laptop. Dat tweede zou ik eerst proberen;)!

Laatst bewerkt:
Ondertussen heb ik bijna alles een update gegeven. Ook heb ik het spel uitgeprobeerd, dit maal viel die niet weg. Maar ik zal het spel vaker moeten spelen wil ik echt zeker zijn dat de updates gewerkt hebben. Aangezien voor de installatie het spel wel werkte en dan weer niet (vaker niet dan wel overigens). Hier wat info over mijn laptop:

Processor: Intel Pentium Dual CPU T3200 @2.00GHz 2.00GHz
Geïnstalleerd geheugen: 4,00 GB RAM (2,93GB beschikbaar)
Classificatie: 3,4

Merk: Packard Bell
Type: EASYNOTE MH45-U-005NL

Laatst bewerkt:
Tja die info dat is geen merk en type nr...

Er stan wel drivers op maar dan voor vista x86. Dus die kan je proberen. Moet je even die vga pakken;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan