Vraag over Windows Live Messenger

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anton Doove

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2005
Melding Windows Live Messenger.PNG Beste Mensen. Als ik volgens de melding op deze screen ga downloaden krijg ik te lezen dat die versie er al staat. Dat is toch zinloos?
Toch wil ik de oude versie opruimen. Hoe kan ik dat het beste doen? Ik wil die oude versie niet meenemen bij het maken van een backup van mijn bestaande bestanden.

Daarom wil ik die oude versie van Windows Live Messenger eerst verwijderen,want de Skype heeft de nieuwste Windows Live Messsenger,waarvan ik wel de nieuwste versie wil downloaden.
Zodra die nieuwste versie van Skype met Windows Live Messsenger is gedownload,wil ik een Backup maken van al mijn bestaande bestanden en dat plaatsen op mijn gekochte Externe Harddisk.

Op deze EH heb ik 1 TB aan ruimte voor die backup beschikbaar. Als dat gebeurt is wil ik de Windows 8.1 downloaden. Wie kan mij vertellen hoe ik die oude versie van Windows Live Messenger kan verwijderen? Uiteraard zo veilig mogelijk. Dank voor de reacties en ik groet jullie vriendelijk.

Anton Doove

Als maar strikt over Windows Live Messenger ( ?? ) gaat Probeer maar ongv. zo : ( misschien lukt ? :( )

Start / Configuratiescherm / Programma's en Onderdelen / Windows-onderdelen in-of uitschakelen /

in volgende venster kijk maar even of Windows Live Messenger ergens aanwezig is en schakel maar die uit, door vierkantje uit te vinken, vervolgens bevestig je dat ..
Maar Windows Live Messenger is helemaal niet meer toch ? en je kan gewoon laatste Skype versie zelf handmatig downloaden en ook handmatig die installeren enz..

Laatst bewerkt:
Wat jij beschreef heb ik gedaan.

Melding Windows Live Messenger.PNG Beste Royonix. Wat jij beschreef heb ik gisteren gedaan,maar toch kreeg ik vanochtend weer te zien wat je nu op de screen ziet.
Dat blokje van Arcsoft staat er incidenteel op. Mogelijk is dat blokje van Acer,mijn PC-fabrikant. Dat blokje toont zich soms vanzelf op onverwachte momenten.

Ik zal dat wel melden op hun ondersteunings-site,want dit komt zeer ongelegen want ik kan er niets mee. Ik weet niet waar het toe dient. Het heeft in elk geval niets te maken met Messenger.
Wel wil ik het ruimen voordat ik een Backup kan maken,want ik wil het niet meenemen in die backup. Ook de melding die je ziet op die screen wil ik niet meenemen in die Backup,want dat is overbodig.

Graag verneem ik van jou hoe ik deze melding kan stoppen,nadat ik gisteren deed wat jij tipte. Na de backup ga ik die Windows 8.1 downloaden,installeren en configureren naar mijn wensen.
De Windows 8.1 zal immers wellicht weer andere meldingen tonen zoals ik dat wel vermoed. Ik dank je voor je reacties en ik groet je vriendelijk. Anton Doove

:o dat was lang geleden dat ik zelf WL-Messenger gebruikt heb, en nog langer nu gebruik ik dezelfde niet meer,
op dit moment is mij ook onverklaarbaar verschijnsel en die melding over nieuwe WLM terwijl jij Skype installeren wil het enigste wat ik verzinnen nu kan, is dat die melding betekend dat i.p.v. van oude WLM nieuwe als onderdeel van Skype beschikbaar is ?? ( logisch toch of ? :( ) en misschien toch moet je op JA of OK klikken ( het is geen virus toch ) ..
Sowieso is bekend, ..... dat Windows Live Messenger helemaal compleet door Skype vervangen word en / of al is ..

Laatst bewerkt:
Reactie naar ROYONIX

Beste Royonix. Ik laat je even weten dat ik die melding van de oude Messenger niet meer krijg,want ik heb het kunnen verwijderen via het Config.scherm/Programma`s en onderdelen.
Die oude messenger gaat dus niet meer mee met de backup,want dat is ook niet nodig. Later na de backup van de huidige bestanden ga ik Windows 8.1 downloaden,installeren en configureren naar mijn wensen.

In dat geval komt ook de nieuwste versie van Skype mee,die ook Messenger "aan boord" heeft,dus dan staat alles op mijn PC naar wens,mits er niets mis gaat,wat best kan gebeuren.
Daarom heb ik dan die backup achter de hand uit pure preventiviteit. Die backup kan ik pas maken,zodra ik de handleiding van de Externe Harddisk dubbelzijdig heb uitgeprint.

In dat geval staat de tekst aan beide zijden van de A4 en dat spaart papier. Over het dubbelzijdig printen stel ik mijn vraag wel in een ander sub-forum. Jij weet nu dat ik die melding niet meer krijg.
Daarover sluit ik nu zelf dit topic met vriendelijke dank en groeten. Anton Doove.

Anton, je hebt deze vraag ook al bij Seniorweb gedropt. Ik krijg zo langzamerhand het idee dat je veel te bang bent om je vingers aan ijskoud water te branden en dat geldt ook bij andere vragen op IT gebied, die je op diverse fora hebt gesteld . Ik ben bang dat e.e.a. toch te hoog voor jou gegrepen is en anders gewoon gaan met die banaan !
Sux6

Laatst bewerkt:
Reactie naar Menno Groning

Beste Menno. Ik kan nu pas even reageren op wat je schreef en ik kan je wel verzekeren dat ik beslist niet bang ben maar wel erg voorzichtig uit preventiviteit,want ik wil geen onnodige fouten maken.
Ik ben geen IT-er van beroep,maar puur alleen een PC-gebruiker die in November a.s.wel 75 jaar hoop te worden voor zover mijn gezondheids-conditie dat toelaat. Dat is een ervaring op zichzelf.
Op mijn leeftijd is het zinloos om nog IT-er te worden en dat is ook niet meer nodig,dus ik heb ook totaal geen hoge verwachtingen,want ik ben blij dat ik nog leef na medische ervaringen.
Die ervaringen staan op mijn blog beschreven en de link plaats ik nog op mijn profiel in mijn handtekening. Dat komt er nog aan. Ik ben ook blij dat ik als Senior nog zelf kan Internet-bankieren.
Na dit bericht aan jou ga ik mijn profiel bewerken en dat profiel kun jij ook lezen als je interesse hebt. Dan weet jij weer meer van mij,wat je misschien best interessant zult vinden. Dat verneem ik nog wel.

Vriendelijke groeten van Anton Doove.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan