Vraag: Powerpoint-Presentaties op Website

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anton Doove

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2005
Beste Mensen. Heel graag zou ik willen weten hoe ik een Powerpoint-Presentatie op mijn website kan plaatsen.
Ik zie in het menu Bestand van Powerpoint 2003,dat ik mijn presentatie ook kan opslaan als Webpagina.

Bij mij gaat het om een serie kleurendia`s waarvan ik graag presentaties op mijn website
wil plaatsen,zodat iedereen het kan zien.
Krijgt elke dia een eigen pagina of gaat er een hele serie op 1 pagina?
Kan ik rechtstreeks vanuit Powerpoint 2003 uploaden naar het web? Of dien ik die pagina`s met Frontpage 2003 vanuit Powerpoint 2003 op te halen?
Wie van jullie kan mij hierover enige uitleg geven?

Bijvoorbaat mijn vriendelijke dank en groeten. Anton Doove

Wanneer je bij Powerpoint kies voor Opslaan als webpagina dan kun je daarna via FTP de bestanden die Powerpoint heeft gemaakt uploaden naar je website... Zet je ze bijvoorbeeld in een mapje genaamd powerpoint op je site dan kun je via http://www.{jouwsite}/powerpoint de presentatie bekijken.

Wat je ook zou kunnen doen is gewoon de presentatie zelf uploaden (Dus het .ppt bestand) en dan een linkje op je website zetten ernaar (dus naar http://www.{jouwsite}/presentatie.ppt)

Laatst bewerkt:
Reactie naar Tha Devil.

Beste Tha Waar in Powerpoint 2003 vind ik die FTP?
Ik weet nog niet of ik direct vanuit Powerpoint2003 zelf kan uploaden. Kan dat wel?
Ik kon echter in Powerpoint 2003 niet de FTP vinden. Zit die FTP er wel in?

Kun je je 2e optie nog wat nader uitleggen? Ik weet niet hoe je dat bedoelt.
Zelf vergat ik te vermelden dat ik mijn Presentatie op een aparte webpagina wil plaatsen.
Die presentatie bevat 10 dia`s met 2 titel-dia`s.

Die pagina wil ik dan apart uploaden naar de ruimte bij Orange.
Kunnen er echter meer presentaties op 1 web-pagina? Dat weet ik nog niet.

Als dat zou kunnen,verneem ik heel graag hoe ik dat het beste kan doen.

Gaat de hele PPT/PPS op 1 webpagina of 1 dia tegelijk per pagina?
Dit was mij nog niet helemaal duidelijk.

Bijvoorbaat dank en groet ik je weer vriendelijk. Anton Doove.

Ik neem aan dat je weet hoe je bestanden op de webspace van orange moet plaatsen?

Het plaatsen van bestanden die je op jouw computer hebt staan op het internet wordt "uploaden" genoemd.

Als jij dus een manier hebt om bestanden op je webspace te zetten moet je die manier gebruiken om de presentatie op je website te zetten.

Wanneer je dan een pagina aanmaakt genaamd index.html en je zet hier de volgende code in:
HTML:
<html>
 <head>
  <title>Powerpoint presentaties</title>
 </head>
 <body>
  <a href="presentatie.ppt">Presentatie1</a><br />
  <a href="presentatie2.ppt">Presentatie 2</a>
 </body>
</html>
(Je zult de delen tussen "href=" moeten wijzigen naar de bestandsnaam van de door jou geuploade presentatie)

Wanneer je dan naar je webspace surft krijg je een met bovenstaande code 2 regels te zien. Wanneer je op een van die regels klikt opent de presentie die tussen de href= staat. (Mits de locatie juist is, als het bestand mist of de locatie is verkeerd dan krijg je een melding dat de pagina niet kan worden weergegeven)

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

Met bovenstaande uitleg geef je dus de eigenlijke presentatie door aan bezoekers. Wanneer je voor "Opslaan als webpagina" kies dan kan men die alleen de pagina/presentatie bekijken.

Nieuwe reactie naar Tha Devil

Beste Tha Helaas heb ik geen kennis van HTML-toepassingen.
Ik heb wel gevraagd waar die FTP van Powerpoint 2003 is te vinden als dat daarin zit.
Helaas gaf je daarop geen antwoord. Met HTML kan ik helaas niets doen.

Jammer genoeg was je uitleg dus niet duidelijk voor mij en dat ligt ook aan mij.

Voor mij zal het te lang duren voordat ik ooit die HTML kan toepassen.
Derhalve zal ik het zonder die HTML dienen te klaren.

Ik zal echter je eerste aanwijzingen nog eens nazien en bedenken hoe je dit bedoelde.

Kom ik er dan toch nog niet uit,dan klop ik wel weer aan bij dit Forum.
Toch dank en groet ik je vriendelijk. Anton Doove.

Voor zover ik weet is er geen upload/FTP functie in Presentatie. Dit omdat Powerpoint van oorsprong geen programma voor het web is.

Ook ik had nog geen antwoord gehad op een van mijn vragen...

Ik neem aan dat je weet hoe je bestanden op de webspace van orange moet plaatsen?

Wanneer je dat niet weet zul je eerst op de site van Orange moeten kijken hoe je precies bestanden op je space kan zetten.

Anton, hoe is deze site tot stand gekomen? (Ik heb nog geen tijd gehad om dit zelf grondig te bekijken) Hoe komt de inhoud daarop en hoe wordt die aangepast / bijgehouden? Doe je dat zelf?

Nieuwe reactie naar Tha Devil

Beste Tha. Inderdaad heb jij mijn antwoord nog tegoed over je vraag.
Dit was jouw vraag waarop ik nu antwoord: Ja,dat weet ik,want ik heb de gegevens.

Wat die FTP in Powerpoint 2003 betreft,vind ik dat wel vreemd.
De presentatie kan wel als webpagina worden opgeslagen.

Ik zie dan een schermpje met daarop een knop Publiceren
Voor publiceren is toch die FTP nodig?

Voor zover ik het heb geleerd wordt met publiceren bedoelt: uploaden naar het Web.
Dat kan dacht ik alleen met de FTP. Als ik een denkfout maak,wil ik dat graag weten.

Ik sluit niet uit dat de begrippen "opslaan als webpagina" en "publiceren"mij verwarde. Bij die 2 begrippen verwacht ik dan ook die FTP,tenzij ik er naast zit.

Je reactie hierover zie ik wel verschijnen als je er de tijd voor hebt.
Bijvoorbaat mijn vriendelijke dank en groeten. Anton Doove.

Reactie naar Wigi.

Beste Wigi. Ik weet niet welke site jij bedoelt.
Wel kan ik je zeggen,dat ik een Site heb bij de HCC. Nog niet bij Orange.

Mijn site zie je op: http://home.hccnet.nl/a.w.doove

Bij Orange wil ik wel een site met Powerpoint-Presentaties plaatsen.
Mijn ruimte bij Orange heb ik n.l.nog nooit gebruikt.

Het onderhoud van de Site bij de HCC doe ik zelf,voor zover dat nodig is.
Nu is het wel zo,dat ik niet elke dag aan die site werk,vanwege diverse redenen.

Ik wilde echter alleen maar weten of ik met Powerpoint 2003 presentaties kan uploaden.
Het menu Bestand toont de optie "opslaan als webpagina".

Lees verder maar mijn reactie naar Tha Devil. Dan weet je ook wat en hoe ik het bedoel.
Ook jouw reactie lees ik wel als het verschijnt zodra je er de tijd voor hebt.

Bijvoorbaat mijn vriendelijke dank en groeten. Anton Doove.

Van die Orange ken ik zelf niets. Maar is het ook daar niet de bedoeling dat de website gewoon bestaat uit simpele tekstbestanden die je middels FTP op de site zet? Indien ja, dan kan je toch ook een Powerpointpresentatie erop zetten?

Nieuwe Reactie naar Wigi.

Beste Wigi. Eerst nu pas kon ik reageren op je vraag die ik zojuist ontdekte.
Met mijn provider Orange heb ik nog geen enkele website-ervaring verworven.

Orange heette eerst Wanadoo. Dat komt je wellicht bekender voor.
In elk geval kan ik het bij de helpdesk van Orange wel navragen. Dat doe ik morgen wel.

Het heeft immers geen haast,want die Presentaties dien ik immers eerst nog op te stellen.
Daarbij wel eerst even bedenken hoe ik het hebben wil. Dat gaat dus niet snel.

Als gepensioneerde kan ik dus rustig de tijd nemen voor een leuke creatieve opbouw.
In elk geval dank en groet ik je nog heel vriendelijk. Anton Doove.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan