• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag, soort van database excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielsbl11

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2012
ik heb een voorbeeld excel bestandje gemaakt omdat m'n vraag nu wel heel complex is,

nu heb ik een blad standaardwaarden, hier moet hij de waarden uithalen en in het blad programma invullen

afhankelijk van welk document er in het blad "leaflet" wordt ingevoerd

dus stel er word een sluit type 2000 ingevoerd dan moet hij achter de cel document 1 : 200 invoeren

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Als je alles op 1 tabblad zet heb ik een oplossing voor je

Bijlagen

ziet er erg mooi uit maar niet helemaal precies zoals ik het bedoel. Want alles moet uiteindelijk op blad 1 terecht komen op die plek omdat, korte uitleg:

het uiteindelijke doel is om een machine door parameters van buitenaf te tekenen.

dus waar de vraag nu om gaat is een database voor elk onderdeel die vast staat. daarnaast wordt er in blad 2 een bestand ingevoegd die vol staat met variabelen 1 van die variabelen is dus het type sluit, bij dit type sluit horen dus een paar standaard waarden, deze staan dus op tabblad 3. nu moet hij dus alle waarden uit deze tabel (dat zijn er erg veel) automatisch op tabblad 1 zetten.

ik hoop dat deze uitleg het iets duidelijker maakt?

eigenlijk is het al goed dat als ergens sluit2000 in wordt gevuld hij automatisch alle gegevens uit die tabel op een andere plek neer kan zetten. dan kan ik wel verder met de functie verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan