Vraag van een film-leek

Status
Niet open voor verdere reacties.

sabinef74

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2003
Ik heb voor iemand als verrassing een filmpje gemaakt van mijn kinderen.
De camera had ik geleend. Degene van wie de camera is heeft de film op mijn harde schijf gezet. Maar hij is 4 GB. Het is een avi-bestand.
Nu wil ik die film op cd/dvd zetten, maar dat kan toch niet zo groot?
Wie heeft er aanwijzingen voor me hoe dit aan te pakken? Moet ik hem converteren of splitten. En hoe moet ik hem op een dvdschijf plaatsen.

Dank jullie wel!

Sabine,

Op een DVD past 4.7GB aan data. Dus dat moet het probleem niet zijn.
Klik hier voor een handleiding om Avi op een DVD te zetten.

Een avi van 4Gbyte? Dat moet een enorm lange film zijn....... Is het geen mpeg?
Dit lijkt niet te kloppen..... je spreekt over een "filmpje".....

Het is echt een avi. En "filmpje"...tja... zo'n 18 minuten is het.
Ik ga met de handleiding aan de slag, bedankt voor de reacties. En ik laat weten of het lukt.

Wat een handleiding.......... zeer complex.
Heb je geen Nero? Dan laad je de avi in Nero Vision en die maakt er een DVD van....
Of WinAvi?

Maar ik blijf erbij dat het er ernstig op lijkt dat er bij het schrijven van het bestand vanaf de camera naar de harde schijf iets niet helemaal correct is gegaan... Welk programma is daarvoor gebruikt? VirtualDub? Die stond dan per ongeluk in full processing modus i.p.v. direct stream copy...? Of is dit echt met "kopieren/plakken" gedaan?

Ik weet niet precies hoe de film van de camera is gehaald.
Ik heb Nero Vision Express 3. Maar ik zie niet hoe ik die film meteen op de DVD brandt. Hij wil een image maken. Hoe werkt dit bij Nero?

Ik heb NV 4... maar het zal in grote lijnen [mogelijk] hetzelfde zijn..... Open Vision, kies DVD maken-> DVD maken..... in het volgende scherm -> video bestand toevoegen.... kies hier de avi...... vervolgens kun je er nog een titel bij maken......
Ik begrijp alleen niet helemaal waarom, als de extentie .avi is, Nero vraagt om een image te maken....... [ dat gebeurt meestal als de extentie [de drie letters achter de .] iso, img, nrg of iets dergelijks is....]

Toch een probleem, ik heb een engelse versie. Ik kan niet kiezen uit DVD maken, maar wel "Make cd". Dan kan ik kiezen uit Super Video CD en Video CD...
En daar komt die image dan op de proppen. Ik kan nergens mijn brander selecteren.

Mail mij even....... er is misschien een mouw aan te passen....

Ik ga het nu proberen met Windows Movie Maker. Dat lijkt te gaan werken!
Ik hou je op de hoogte!

Ja, het is gelukt met de Windows Movie MAker. Degene waarvoor het is gemaakt, was erg blij!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan