vraag van een leek: internet via wandcontactdoos (type onbekend)

Status
Niet open voor verdere reacties.

mnieuwelaar

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2008
Hallo allemaal,

Ik woon sinds kort in een nieuw appartement en daar is een wanddoos aangesloten waar een ethernet kabel in past. De ziggo monteur gebruikte deze voor de telefoon, maar mijn vraag is of er ook internet op aangesloten kan, en zo ja, wat dan de mogelijkheden zijn (qua snelheid enz). Ik heb de wand contactdoos losgemaakt en zie dat enkele draadjes niet zijn aangesloten. Nou ben ik hierin een totale leek, maar wil graag leren hoe ik deze verbinding aansluit (als dat mogelijk is dan). Wie kan mij helpen?
Ik weet niet eens wat voor wand contactdoos het precies is, dus ik heb wat foto's bijgevoegd. Hoop dat mijn vraag duidelijk is, zo niet licht ik hem graag toe!
Alvast bedankt
MarijnIMG_0326.jpgIMG_0325.jpgIMG_0324.jpg

Heb je enig idee waar deze kabel helemaal heen gaat door de muur?

Bedankt voor de snelle reactie!

De grijze kabel uit de muur komt volgens mij hier in de meterkast binnen:
IMG_0334.jpg
het is de kabel die van boven komt op de foto. Ook in het witte kastje zijn weer dezelfde kleuren wel aangesloten als bij de wandcontactdoos en dezelfde kleuren niet aangesloten.

Het kleine grijze kabeltje onder aan het witte kastje gaat naar de modem en is aangesloten op de uitgang "VoIP1":
IMG_0335.jpg

Ik zie heel wat aansluitmogelijkheden met schroefjes en draadjes enzo, maar hoe het precies moet weet ik niet...
Alvast bedankt voor je hulp!
groetjes,
Marijn

en waar gaat de ethernet kabel heen die in het modem zit.

momenteel naar de computer waar ik nu achter zit. Maar hij moet nog aangesloten gaan worden op een usb-hub en router enz... Maar wil eigenlijk een constructie maken van de ethernet aansluiting op de modem naar een draadloos router in de meterkast. Via deze router 1 kabel naar mijn pc en 1 kabel naar die wandcontactdoos die uitkomt in mijn huiskamer. Natuurlijk kan ik gewoon een kabeltje leggen, maar dit is weer veel werk om dit netjes weg te werken en in een nieuw appartement wil ik het liefst zo min mogelijk zichtbare kabels. Vandaar...

het geeft me iets aan duidelijkheid... maar het blijft nog vooral abracadabra... heb nog niet zo veel ervaring hiermee dat ik snap wat ik zoal moet hebben. Moet ik bijv. VoIP hebben of ISDN? Ik wil het liefst een zo snel mogelijke verbinding...

even offtopic: Ik kom erachter dat ik gisteren per ongeluk het ISRA punt opgengemaakt heb en de verzegeling dus verbroken is... moet ik me nu zorgen maken?:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan