vraag voor de mensen met meer verstand van computers als ik !

Status
Niet open voor verdere reacties.

racemotor

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2004
hallo
ik heb een aantal computer vragen waar ik graag een antwoord op zou hebben . Ik kan via de werkgever van mijn broer een anderhalf jaar oude AMD 1800 +( 40 GB HD . ,256 MB geheugen ) kopen voor 160 euro . Er zit verder niets bij maar dat is ook geen probleem want dat gebruik ik dan wel van mijn oude computer .( pentium 2 ) waar ik toch niet veel voor terug krijg ben ik bang . Volgens mij is dit toch een goede koop ? Graag jullie mening .
Verder :
-Heeft elke standaard AMD 1800 + een kloksnelheid van 1,53 GHZ ?
-Kan ik straks er gemakkelijk 128 MB extra geheugen bij in zetten zodat ik dan 384 MB heb ? of werkt dat zo niet ?
-er zit natuurlijk een standaard videokaart in (64 mb geloof ik ) maar ik heb in mijn huidige pc een "VGA Geforce 2MX/64 MB "', 4xAGP " toen speciaal voor spelletjes gekocht .Heeft dat zin om die in deze pc te zetten ? Kan ik dan ook "3D spelletjes " spelen ?
Het gaat mij er gewoon om dat ik de meeste spelletjes op deze computer straks spelen kan ,natuurlijk niet steeds de nieuwste want ik snap dat ik dan meer geld moet uitgeven voor een nieuwere computer.
Nou , experts : graag jullie mening en antwoorden
Alvast bedankt
robert

Ik denk dat het wel een goeie koop is.

Nouja, dan hoop ik wel dat je er nog een kast bij krijgt enzo.

Geen monitor???

-Heeft elke standaard AMD 1800 + een kloksnelheid van 1,53 GHZ ?
-JA

-Kan ik straks er gemakkelijk 128 MB extra geheugen bij in zetten zodat ik dan 384 MB heb ? of werkt dat zo niet ?
-In de meeste gevallen wel, licht er wel aan welk moederbord het is en hoeveel geheugen bankjes het heeft. Dan zou ik wel meteen 256 mb extra doen...

-er zit natuurlijk een standaard videokaart in (64 mb geloof ik ) maar ik heb in mijn huidige pc een "VGA Geforce 2MX/64 MB "', 4xAGP " toen speciaal voor spelletjes gekocht .Heeft dat zin om die in deze pc te zetten ? Kan ik dan ook "3D spelletjes " spelen ?
- Dat is niet echt een goede kaart voor 3Dspellen. Dan zou ik een andere budget kaart kopen. (Wat is precies je budget???)

Het is natuurlijk altijd aan te raden om de prijs een beetje te drukken, maar ik denk dat 160 euro wel een mooi bedrag is IMHO... ;) :D

Verplaatst van members chat naar hardware / systeem

hallo T. de Vries
bedankt voor je antwoord !
Nu weet ik in ieder geval weer iets meer .
Ik heb intussen nog wel wat meer info opgezocht en nu blijkt dat ik voor 300 euro ook al een NIEUWE AMD 2200 Sempron cpu kan kopen . En dan zit er wel een toetsenbord ,muis en speakers bij en natuurlijk heb ik dan wel 1 jaar garantie .
Daar zit dan een videokaart in van 64 mb ,terwijl in die gebruikte maar een zit van 32 mb .
Nu ik dat weet twijfel ik toch en lijkt mij die 160 euro toch teveel
blijft moeilijk een computer kopen !
reacties en tips zijn altijd welkom.

Ja, maar wat voor processor is de oude en de nieuwe?

Je hebt veel verschil tussen de div amd-processors.
Computers kopen lijkt met de week lastiger te worden...

hallo marsmannetje

tja, daar vraag je wat !
bij de nieuwe staat dus in de adv. : AMD 2200 Sempron cpu verder geen info van
van de gebruikte heb ik ook nog niet veel info alleen dat het een AMD 1800+ ( 1,53 GZ ) is ,40 GB , 256 Mb intern geheugen en een videokaart van 32 mb en dat het een bedrijfscomputer is geweest en anderhalf jaar oud is.

Maar ik neem toch aan dat in de AMD 2200 toch een snellere processor zit als in de 1800 of niet ? Hoeveel is dat eigenlijk bij een AMD 2200 ?

Het word met de dag moeilijker !

De AMD sempron draait op 1,5 GHZ, maar daar moet je niet op letten... Een intel van 1,5 GHZ is langzamer dan een AMD 1,5 GHZ, omdat een MHZ van amd effectiever is dan een MHZ van Intel.

Misschien is het toch handig om te vertellen wat je er maximaal aan wilt besteden, dan kunnen wij ook een beetje voor je kijken en misschien helpen samenstellen... :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan