Vraag voor de Outlook experts onder ons, over het terugzetten van een backup

Status
Niet open voor verdere reacties.

deviltjuh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 apr 2010
Berichten
3
Beste forumleden.
Ik heb jullie hulp nodig bij een zeer rare fout in Outlook expres 6.
Hieronder even het probleem in stappen.

1. In outlook express 6 heb ik een backup gemaakt van al mijn mappen.
2. Deze heb ik opgeslagen en in totaal zijn het ongeveer 16 .dbx bestanden.
3. Nu heb ik de computer opnieuw geformatteerd, alles terug gezet en de mail opnieuw ingesteld. Ik heb tevens de bestanden weer in de map van outlook gezet.

4. Ik had perongeluk een account gemaakt en deze heeft ook bestanden in de outlook gezet. Deze mappen zijn nieuwe mappen en hij plaatste deze bv met de naam , concepten (1).dbx.

5. Nu dacht ik als ik dit verwijder, de backup er plaats en weer alles exporteer lukt het wel maar hij wil met geen mogelijkheid de andere gebruikersmappen erbij pakken. Hij blijft dus steeds standaard de nieuwe bestanden openen.

Mijn vraag is nu, hoe kan ik nou deze mappen toch weer terug krijgen, zodat hij niet steeds de oude pakt. Met exporteren krijg ik ook steeds de melding dat hij bepaalde mappen niet kan vinden. Zijn deze dan beschadigd?

Ik hoop dat er iemand is die iets van dit moeilijke probleem afweet.
Alvast erg bedankt! :d
 
In princiepe kun je prima een backup maken en herstellen met de gegevens uit de bijlage.

De bestanden in je backup: kopieer je die bijvoorbeeld van cd-rom?
Zet ze dan even in een aparte map, en controleer of ze NIET read-only zijn.
Daarna met de wizzard van O.E. zelf importeren.
Dus bij bestand> importeren> enz. enz.
Importeren van mails en adresboek gaat NIET direct vanaf cd-rom, omdat de bestanden aldaar read-only zijn. (je kunt ze immers niet zomaar op cd overschrijven.....)
 

Bijlagen

  • BackUp en Restore Mails Win2000 - WInXP.pdf
    47,2 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Bestanden

De bestanden zijn vanaf een externe hardeschijf.
Alleen in een aparte map opend hij ook niet alle bestanden, dit heb ik namelijk ook geprobeert. Hij opend gewoon de extra mappen niet die er bij zitten en dat is echt raar.

Ik hoor het wel , bedankt je voor antwoord
 
Maar, gecontroleerd of ze niet read-only zijn?
En met de import-wizzard wil dat niet lukken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan