• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag voor Jack Nouws betreft bestand MutatiesNT of andere helpers

Status
Niet open voor verdere reacties.

loek010

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2016
Berichten
364
Probleem is als je in het userform het bedrag invult het in principe alleen afgeronde bedragen toestaat
bij mutatie uitgaven dus 20 wordt weggeschreven als € -20 dat is goed maar € 20,25 wordt dan als tekst weggeschreven
en wordt dan niet meer negatief geteld in de eindberekening, voer je 22.25 in dan wordt het in duizendtal weggeschreven
dan weer wel als getal maar niet negatief.

Ik kan niet vinden hoe dit op te lossen ?


Zie bestand :
 

Bijlagen

  • Mutaties (NT).xlsb
    34,3 KB · Weergaven: 26
zie rode tekst:

Code:
Private Sub B_02_Click()
  Sheets("Invoer").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 4) = Array(T_01.Value, CB_1.Column(1), T_02, [COLOR="#FF0000"]CDbl(T_03)[/COLOR])
  MsgBox "Gegevens in lijst toegevoegd", vbInformation, "Gegevens toevoegen"
  Clear
  UserForm_Initialize
End Sub
 
Oké SjonR

Dat werkt inderdaad maar de optie om geen - teken te plaatsen werkt dan nog niet correct om het getal negatief te maken
wel als ik er zelf een - teken voorplaats zoniet dan is het getal positief ik denk dat hier het probleem zit zie code


Code :

Code:
Private Sub T_03_AfterUpdate()
 If Opt_2 = True Then T_03 = 0 - T_03
End Sub
 
op het moment dat de optionbutton voor de uitgaven is geselecteerd wordt er na het invullen automatisch een negatief bedrag van gemaakt. Gaat volgens mij dus zoals het hoort.
 
@Sjon

Klopt wel wat je zegt maar de ene keer wel en de andere keer niet als ik het bedrag invul, en daarna op opslaan
drukt dan schijnt de afterupdate van de textbox te laat te werken en plaatst hij geen - teken voor het bedrag,
echter als ik het bedrag invul en daarna textbox datum aanklikt update hij wel daarna de textbox en verschijnt het - teken voor het bedrag.
Althans bij mij is dat zo, dus bedrag invullen en gelijk opslaan doet hij geen - teken
 
Is dit wat ?
 

Bijlagen

  • __Mutaties snb.xlsb
    24,2 KB · Weergaven: 34
@Loek010
De T_03_AfterUpdate kun je er uitgooien
en pas dan de code voor het opslaan aan.
Code:
Private Sub B_02_Click()
  Sheets("Invoer").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 4) = Array(T_01.Value, CB_1.Column(1), T_02, IIf(Opt_1, CDbl(T_03.Value), CDbl(T_03.Value) * -1))
  MsgBox "Gegevens in lijst toegevoegd", vbInformation, "Gegevens toevoegen"
  Clear
  UserForm_Initialize
End Sub
 
@Jack Nouws
Perfect dat werkt beter :thumb: bedankt voor de moeite.

@Snb
Ook jouw bestand werkt ook jij bedankt :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan