Vraag yourhosting en berekening tabel op site

Status
Niet open voor verdere reacties.

Renaat09

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2009
Hallo,

Ik wil voor school een website maken. Via yourhosting heb ik een aantal domeinen. Nu kan ik bij een wel de sitebuilder van yourhosting zelf gebruiken, maar bij een andere niet? Ik kan wel andere softwarepakketten installeren (wordpress, joohmla, prestashop etc). Werken deze ook goed? Ik hoef namelijk alleen een site te maken met een beetje tekst en een rekentabelletje.

En een andere vraag, ik wil een rekentabel maken dat mensen dingen in kunnen vullen en dat hij dan uitrekent hoeveel iets kost.
Bijv dat ze zeggen dat ze nu 1000 producten gebruiken X een prijs wat ze nu hebben, en dat hij dan uitrekent hoeveel het nu voor ze kost en hoeveel het voor ze gaat kosten met de prijs van ons product, en hoeveel dat dan scheelt. (Dat voor een paar gegevens dan). Hoe kan ik deze het beste maken? Ik heb er weinig kennis van, als het me niet zelf zal lukken vraag ik een vriend maar ik doe het liever zelf natuurlijk.

Groetjes,

Hallo,

Ik wil voor school een website maken. Via yourhosting heb ik een aantal domeinen. Nu kan ik bij een wel de sitebuilder van yourhosting zelf gebruiken, maar bij een andere niet? Ik kan wel andere softwarepakketten installeren (wordpress, joohmla, prestashop etc). Werken deze ook goed?

Er zijn voldoende CMS'en beschikbaar die geheel onafhankelijk zijn van een hosting provider. Dus het is nergens voor nodig om een CMS te gebruiken die alleen door jouw hosting provider wordt geleverd en ondersteund.

Ik hoef namelijk alleen een site te maken met een beetje tekst en een rekentabelletje.

En een andere vraag, ik wil een rekentabel maken dat mensen dingen in kunnen vullen en dat hij dan uitrekent hoeveel iets kost.
Bijv dat ze zeggen dat ze nu 1000 producten gebruiken X een prijs wat ze nu hebben, en dat hij dan uitrekent hoeveel het nu voor ze kost en hoeveel het voor ze gaat kosten met de prijs van ons product, en hoeveel dat dan scheelt. (Dat voor een paar gegevens dan). Hoe kan ik deze het beste maken? Ik heb er weinig kennis van, als het me niet zelf zal lukken vraag ik een vriend maar ik doe het liever zelf natuurlijk.

Groetjes,

Dat kan met PHP, maar dan zou ik echt serieus PHP gaan leren of dit aan iemand anders overlaten.

Hoi Renaat09,
Ik hoef namelijk alleen een site te maken met een beetje tekst en een rekentabelletje.
Als dat het geval is, heb je geen compleet CMS nodig. Ook een sitebuilder is dan niet persé nodig, en misschien is een sitebuilder ook ongeschikt (het is maar de vraag of een sitebuilder toestaat dat je zelf html-code gaat opgeven, wat voor die rekentabel wel nodig zal zijn; sommige sitebuilders kunnen dat niet).

=======
... ik wil een rekentabel maken dat mensen dingen in kunnen vullen en dat hij dan uitrekent hoeveel iets kost.
Ik ga er even van uit dat er na die berekening niets meer hoeft te gebeuren, dus dat het geen webshop moet worden (anders kom je toch terecht bij een webshop-CMS).

Behalve met PHP kan het ook met javascript, maar ook dat is niet 1-2-3 geleerd.
Of is het de bedoeling van de school-opdracht dat je PHP of javascript gaat leren/toepassen?! ;)

Er zijn bij het door de bezoeker laten invullen van getallen, prijzen e.d. in ieder geval de nodige valkuilen en instinkers.
  • Men kan bijvoorbeeld een prijs opgeven met een komma in het getal, maar computers werken met de Amerikaanse notering van getallen, d.w.z. een punt waar wij een komma hebben staan. - Dat moet dus in het (PHP- of java-)script omgezet worden.
    Maar als iemand een bedrag met een puntje opgeeft, bv. € 20.35 > dan moet dat weer niet omgezet worden.
  • Men kan ook een hoeveelheid met een punt voor het duizendtal invullen, bv. 12.768 > ook dat mag niet zonder meer door naar het rekengedeelte, want dat wordt anders gezien als 12,768.
  • Een instinker is bv. de opgegeven value in een textbox: als een getal wordt ingevuld, is het geen getal waarmee gerekend kan worden! :shocked:
    Zie deze reactie in een ander topic; ook verschillende andere script-wederwaardigheden zijn daar te bewonderen.
Kortom, het is nog niet zo eenvoudig om een rekentabel fool-proof te maken! :rolleyes:

Succes!
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan