• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag zoeken in Excel bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johanheijkers

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2020
Hallo,

Ik had gisteren een vraag opgelost gekregen dit werk nu goed.
nu willen we op het werk met dit bestand zoek naar waarden over alle sheets maar deze sheets moeten aan worden gemaakt .

wat bedoel ik nu : we hebben een bestand met twee "sheets" overzicht en "template" met een macro kan je nu de sheets "template" aantal keer aanmaken per fase.
nu willen ze dat op het overzicht een totaal zicht komt van een bepaald waarden ( bevoordeeld glas soort en kosten ).

ik zelf denk dat dit niet kan omdat je de sheets eerst moet aanmaken. dus ik wel eerst weten als het kan ja of nee.
als het kan wil ik er wel een voorbeeld bestand toevoegen.

ik hoop dat het duidelijk heb uitgelegd.

met vriendelijke groet,

johan heijkers

johan,

kun je een excelbestand plaatsen ter illustratie?

Ik denk nl dat het wel kan, zodra je die extra tabbladen hebt aangemaakt

hierbij een voorbeeld bestand voor de vraag hierboven.

het aantal sheets is afhankelijk van project. kan 4 zijn kan 10 zijn enz.

groetje johan

Bijlagen

Mij is niet duidelijk naar wat gezocht moet worden. Je zou wat meer uitleg moeten geven en wat gewenste antwoorden in het bestand.

jveer,

het is de bedoeling om gegevens van alle sheets die er zijn gemaakt deze op een voorblad te laten zien.
voorbeeld: prijs totaal , wat voor glas zit er in , de kleur per fase en totaal enz.
ik hoop dat het nu duidelijk is wat ze willen. ik denk zelf dat dit niet gaat omdat het aantal sheets niet het zelfde is . elk project is anders.

Wat je wil met het glas is me nog niet duidelijk.
De optellingen uit andere tabbladen heb ik ingevoegd in je bestand.

Bijlagen

Jveer,

Bedankt dit is wat ze willen. niet gedacht dat het ging. voor het glas is het zelfde alleen moet hier meer info bij komen staan glas dikte , soort glas, m2 , prijs.
maar ik denk dat ik hier wel verder mee kan gaan. heb je nog een tip voor het glas hoor ik het graag.

maar voor nu super bedankt.

Is al het glas in alle fases hetzelfde? Wil je informatie per Fase, zoals in E5, kunnen zien of totaalprijzen zoals in E7?
Zo kijk je weer per FASE, afhankelijk van het getal dat je in E3 invoert.

E9:
Code:
=INDIRECT("FASE"&D3&"!D87:I93")

Laatst bewerkt:
glas kan per fase anders zijn
info per fase
info totaal
het staat wel altijd op de zelfde plek.

gr johan

Zo zie je maar hoe belangrijk het is om je vraag duidelijk te stellen;)
Succes

Jveer,

super bedankt ik ga hier mee aan de slag . ik weet het meer is niet gemakkelijk om het op te schrijven wat in je hoofd zit en dan ook nog duidelijk dat iedereen het snapt

gr johan

Hallo Jveer,

Als ik en de formule wat verander dan telt hij niet alles op.
Code:
{=SOMPRODUCT(ALS.FOUT(SUBTOTAAL(9;INDIRECT("[COLOR="#FF0000"]FASE[/COLOR]"&RIJ($1:$50)&"![COLOR="#FF0000"]I174[/COLOR]"));0))}
als ik fase wil veranderen in project en cel nummer dan doet hij de twee buitenste haakjes weg halen?

groetjes johan

Het is belangrijk dat de sheets allemaal dezelfde naamopbouw hebben. FASE1, FASE2, FASE3 etc.. of in een ander geval bvb Project1, Project2.

Als er een spatie in de tabbladnaam zit, moet de formule ook anders geschreven worden.

Laatst bewerkt:
Dat heb ik nu ook.
had eerst dat je kom kiezen tussen Fase, Gebouwen, Project maar dat gaat niet dus hebben we gezegd Project aan te houden
maar nu telt hij het niet meer op.

Zit er een spatie in? plaats je bestand anders weer

Bij mij werkt het gewoon. Sluit de formule eens af met control shift enter. Het is een matrix formule. Vergeet ik er soms bij te vermelden.
Ik heb office 365. Dan werkt alleen enter ook..

Laatst bewerkt:
nee hij wil bij mij niet doen hij geeft de twee {} niet aan aan de buitenzijde of moet ik hem een keer op nieuw schrijven ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan