• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans1962

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2007
Anpassen macro's

Ik wilde vragen of iemand mij kan helpen.
Ik gebruik dit bijgevoegde formulier voor de planning van mijn werkzaamheden.
Het feit wil echter dat er foutjes in geslopen zijn die ervoor zorgen dat er niet meer mee gewerkt kan worden zoals wij dat voorheen deden, en mijn kennis van exel is te klein om de fouten te corrigeren.

Ik heb dit formulier niet gemaakt maar zou het heel graag weer willen laten werken zoals het altijd gewerkt heeft.

Er zitten schijnbaar wat probleempjes in de macro's
Wie zou mij kunnen en willen helpen?

Het gaat om het volgende...
Er is een lijst met standaard (werk)plekken en die is op te roepen met control-A
Zodra er in een vak voor de dagen een nummer is ingevuld... bljft deze inclusief omschrijvin onderin het formulier staan nadat er op control Z is gedrukt. en de rest van de lijst verdwijnt.

Tot zover gaat alles goed, maar ik zou graag op het tabblad nrs en macro's oude gegevens wilen verwijderen en nwe toe willen voegen... zodat deze wijzigingen in alle tabbladen wordt
doorgevoerd. Ik weet dat de historie dan verdwijnt maar dat geeft niet. Ik kan nu wel de gegevens aanpassen maar er gebeurd niets mee op de planningstabbladen.

Het tweede en tevens laatste probleem is....
Als mensen op zondag hebben gewerkt.. en de dienst eindigt op zondag na 20.00 uur.. stond er in het verleden altijd automatisch in de kolom z/m van de nwe week een rode N.... die betekend dat de mensen op maandag niet mogen/kunnen werken omdat ze anders te weinig rust hebben.

Is er iemand die mij met dit formulier zou kunnen en willen helpen?
Ik zou er heel blij mee zijn.
Ik heb het als bijlage toegevoegd

Alvast bedankt.
Mvgr Hans

Laatst bewerkt:
Probleem 2 denk ik opgelost te hebben.
Maar bij probleem 1 is mij niet duidelijk wat je waar wilt hebben.

Mvg

Piet

uitleg

Ik probeer het uit te leggen...

Je hebt een tabblad nrs en macro's..

Daarin staan projectnummers en plaatsen waar gewerkt wordt.
Inmiddels zijn er veel van die nummers en plaatsen verouderd en zouden dus overschreven moeten worden met nieuwe nummers en plaatsen.
Ik kan dat wel aanpassen maar er gebeurd niets met die gegevens.... ik bedoel dat als ik bijvoorbeeld op het genoemde tabblad de omschrijving en het werknummer verander... dit niet wordt doorgevoerd naar de daadwerkelijke tabbladen waar de planning daadwerkelijk wordt verricht..... ik hoop dat je het snapt..

Als je het bestand wil mailen kan dat ook hoor....
hschaarman@vodafone.nl

Alvast hardstikke bedankt voor je moeite

Hulp gezocht

Ik zou het geweldig vinden als iemand mij hiermee zou kunnen helpen.... ik zit namelijk te springen om het werkende bestand.

Alvast mijn hartelijke dank voor de hulp

Uploaden weer niet gelukt
HH Moderators kan iemand mij vertellen waarom dit niet gaat

Mvg

Piet

Laatst bewerkt:
Nee gezipt. Is altijd goed gegaan en nu niet meer.

Mvg

Piet

Mailen

Je mag het ook gewoon mailen hoor...
Het kostte mij ook moeite om het te uploaden.. 100 kb is weinig als je een bestand hebt met veel macro's ik heb het eerst ingepakt met winrar en daarna nog een keer gezipt..

Je mag het mailen naar hschaarman@vodafone.nl

Alvast mijn verpletterende dank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan