Vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

picker1100

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2009
Goedemiddag,

Ik heb in Excel een aantal invulvelden en ik heb een knop gemaakt, als je op deze knop drukt wordt het Excel-formulier automatisch via mail verstuurd.

Wat ik wil is als je op deze knop drukt om het automatisch te mailen dat er een melding komt dat het formulier niet via mail kan worden verzonden omdat er nog een aantal cellen niet zijn ingevuld. Dus ik wil dat eerst alle cellen verplicht worden ingevuld voordat het formulier door middel van de knop gemaild wordt.

Alvast dank voor de hulp!

Prachtige titel voor je vraag, dat zoekt straks geweldig als hij in het archief zit. ;) Voordat je de mail verstuurt kun je checken of je cellen gevuld zijn of niet. Ik neem aan dat je ook cellen als basis voor je mail gebruikt, dus op dezelfde manier vraag je de verplichte cellen uit. Ik doe het zelf bijvoorbeeld zo:

Code:
    If Range("CheckMedewerker") <> 0 Then
        X = 0
        bCheck2 = True
        sNM = "Vul in bij " & Range("m_Start").Offset(0, 1) & ":" & vbCrLf
        Range("m_Start").Select
        iStartRij = ActiveCell.Row
        Selection.End(xlDown).Select
        iStopRij = ActiveCell.Row
        iRijen = iStopRij - iStartRij
        Range("m_Start").Select
        For i = 1 To iRijen
            If Range("m_Start").Offset(i, 0).Value = 0 Then
                X = X + 1
                sNM = sNM & "   " & X & " - " & Range("m_Start").Offset(i, 1).Value & vbCrLf
            End If
        Next i
    End If
    If bCheck2 = True Then sInvullen = sInvullen & sNM
    If bCheck1 = True Or bCheck2 = True Then
        If MsgBox(sInvullen & msg, 1 = vbYesNo) Then GoTo Stoppen
    End If

Ik zie dat je de vraag ook in het Excel forum hebt gepost.... Da's niet netjes. Niet meer doen dus! Kies één forum voor je vraag!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan