vraagie over htm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jarrin

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2006
Ik heb dus een vraag over htm:

Ik zoek iets wat er voor zorgt dat iemand iets invuld (vb.:yooow), en dan moet er voor gezorgd woorden dat je iets van: ^@~^-Y^@o^-o^@o^-w^@` krijgt... dus af wisselend voor iedere letter: "^- & ^@" en aan het begin altijd: ^@~, en ook nog aan het eind ^@`, maar dit kan ook ^-` woorden, omdat verschilt per aantal letters...

ik weet niet of ik het helemaal duidelijk heb verteld, maar als je het echt niet snapt, probeer ik het nog duidelijker uit te leggen (hopen dat, dat lukt:p)

Dat krijg je met HTML niet zo voor elkaar :)
Daarvoor kan je beter bijvoorbeeld PHP gebruiken

ik heb van htm al weinig verstand (beet je dan:p), maar al helemaal niks van php:p
ik snap dat het te veel werk is voor je om nu zoiets te maken, maar weet je iets van een voorbeeld ofzo?

(btw dankje voor snelle reactie)

Zoiets krijg je niet met html voor mekaar. html is een opmaaktaal voor het opmaken van webpagina's. Om een trukje zoals jij wil uit te voeren heb je een programmeertaal nodig, zoals php, vbscript of javascript.
Bij deze een voorbeeld van een webpagina (htm) met een programmaatje (javascript) dat doet hetgeen jij vraagt.

De webpagina bevat een form (invulformulier) met een invoerveld, een knop om de verwerking te doen en een uitvoerveld om hetresultaat in te plaatsen. Bij een klik op de knop wordt de functie addchars in javascript aangeroepen die de verwerking voor haar rekening neemt.

HTML:
<html>
  <head>
    <title>Test</title>
    <script Language='JavaScript'>
      <!-- hide from non-JavaScript enabled browsers
      function addchars()
      {
        var var1 = form1.invoer.value;          // invoerwaarde ophalen
        var var2 = '^@~';                       // begin van de uitvoer
        var var3 = '^-';                        // tussen te voegen
        var ch = '';
        for (var i = 0;  i < var1.length;  i++) // invoer overlopen
        {
          ch = var1.charAt(i);                  // afzonderen van een teken
          var2 += var3;                         // tussenvoegsel toevoegen aan uitvoer
          var2 += ch;                           // afzonderlijk teken toevoegen aan uitvoer
          if (var3 == '^@')                     // controle tussenvoegsel
            var3 = '^-';                        // tussenvoegsel omwisselen
          else
            var3 = '^@';                        // tussenvoegsel omwisselen
        }
        var2 += var3;                           // tussenvoegsel toevoegen aan uitvoer
        form1.uitvoer.value = var2;             // uitvoer op het form plaatsen
      }
      // Stop hiding -->
    </script>
  </head>
  <body>
    <form name=form1>
      <input type='text' name='invoer' size='15' tabindex='1'>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
      <input type='button' value='Verwerken' name='btn_Verwerken' onclick='addchars()' tabindex='2'>
      <br>
      <input type='text' name='uitvoer' size='60' tabindex='3'>
    </form>
  </body>
</html>

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan