[vraagje] data zenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

slabbetje

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2007
beste helpers,

ik heb de laatste tijd veel vragen omdat ik bij bepaalde problemen kom die ik zelf nie 1/2/3 kan oplossen.
ik ben bezig met een gratis CMS maar ik wil wel graag kunnen conterolleren wie mijn CMS host en wat diegene er mee doet voor als er wat aan de hand is.
nu wil ik dit doen door gewoon simpel de URL in de database te zetten
alleen hoe doe ik dit veilig en is het moeilijk uit het script te slopen?

ik weet nie of sessionsharing werkt... en of dat veilig is

Als iemand jouw CMS installeert op zijn webpagina, heeft hij toegang tot de broncode, dus kan hij alles wat hij wil er uit slopen, natuurlijk..

Als je het graag wilt beschermen, zul je moeten zorgen dat de persoon in kwestie zich registreert bij jou met het adres waar hij het host; anders weet je simpelweg niet waar hij is.

Maar dan nog is het voor hem mogelijk om de broncode te editen en je data-verzender uit te schakelen.

Waarom wil je eigenlijk automatisch op de hoogte gehouden worden? Ik denk dat als iemand je systeem installeert en hij loopt tegen een fout aan, dat hij het ook vanzelf wel zal melden (als je een duidelijk meldpunt hebt, althans ;) )

ja het is een cms voor een game site en die mensen releasen heel snel dingen onder hun eigen naam release dus ik moet daar een goed systeem voor hebben zodat ik kan conteroleren of ze dat doen ofniet

Laatst bewerkt:
Uh, sorry maar daar kan ik niet zo veel van volgen.

Wie moeten wat precies releasen?

nou de bedoeling is niemand :confused:
omdat het een site is die redenlijk populair is word hij nu vaak onder valse naam opnieuw vrijgegeven op bijvoorbeeld forums dit is iets wat ik wil tegen gaan
nu vind ik mijn site op verschillende forums staan en mensen zeggen dat hun het hebben gemaakt

Dan zou ik het meer zoeken in een license ;)

Breng het uit onder een bepaalde licensie, zet er een copyright op en verplicht mensen gewoon om het weg te halen als je ziet dat ze het misbruiken.

De code van iets beschermen in PHP is onmogelijk; aangezien iedereen die het heeft gewoon de broncode kan editen, maar je kunt met een officieel license een heel eind komen denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan