Vraagje Digitale TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

tieske123

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2006
Hoi

Even een vraagje.
Ik ben een leek op dit gebied maar we hebben een LCD tv gekocht (LG 82cm beeld)
Nou ziet het natuurlijk best goed uit via de gewone kabel tv maaar er werd gezegd dat digitale tv nog mooier is.
Ik heb internet en telefonie via @home al heel lang en dat gaat goed.
Ik heb @home gebeld en die zouden me iets opsturen (kastje) waardoor ik digitaal tv kon gaan kijken op mijn LCD tv (die trouwens nog aangesloten moet worden en aan de muur moet bevestigd worden)
maar goed. Is de kwaliteit echt beter dan gewone kabel? denk het wel

Mijn echte vraag is.. mensen met ervaring die digitaal kijken via @home.... Is het moeilijk om dat kastje aan te sluiten en te activeren ???

Ik heb met pijn en moeite mijn @home jaar terug kunnen vervangen (waardoor ik telefoon en internet heb via dezelfde kabel)
Kan ik dit kastje gewoon er tussen ergens zetten of heb ik iemand nodig die dit installeerd voor me.
Kan ik dit ding zelf aansluiten en gebruik maken van digitale tv dan.;. is het zo simpel als mensen zeggen?

Dat was mijn vraag

Het is zo simpel als je schrijft.
Wij hebben vanaf de eerste dag dat @home het aanbood digitale TV.
Heeft totaal niks met je modem te maken.....
de antennekabel die normaal je TV ingaat gaat nu eerst naar de digitale ontvanger.
Vanaf daar gaat de antenne kabel naar je TV.
tussen je TV en je digitale ontvanger moet een scart kabel zitten.
Kaart in je ontvanger.....ontvanger aanzetten en het gaat eigenlijk vanzelf.
Even goed lezen wat er in je beeldscherm komt te staan.
de juiste frequentie invullen en dat is het......

en JA het beeld is 100 keer beter dan alleen met de kabel.

sowwww ik kan niet wachten als het 100 keer beter is haha
Wat moet ik dan goed lezen op mijn tv over frequenties?