Vraagje downloaden via nieuwsgroepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickhguitar

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2010
Hallo,

Ik download nu m'n eerste film, Kill Bill.
Nou geeft hij bij sommige bestanden het volgende aan: Error while selecting group: Newsgroup. Alt.binairies.misc

Wat kan ik daaraan doen en wat is het gevolg hiervan?

Mvg,
Nick

Edit:

Subject Poster Group Age
1. DE_STORM_DVD_5_NEWTON_J4F [000/104] - "DE_STORM_DVD_5_NEWTON_J4F.nzb" yEnc (1/4)
collection size: 5 GB, parts available: 13587 / 13588
- 90 rar files
- 15 par2 files
- 1 nzb file
Just4Fun-Team a.b.boneless
a.b.x
1d
3. DE_STORM_DVD_9_NEWTON_J4F [001/133] - "DE_STORM_DVD_9_NEWTON_J4F.part001.rar" yEnc (1/137)
collection size: 7.54 GB, parts available: 20472 / 20108
- 19 par2 files
- 133 rar files
- 1 nzb file
Just4Fun-Team a.b.x
a.b.boneless
1d

Als ik bij binsearch.info zoek naar een bepaalde versie van 'de storm' dan komen deze 2 er uit. Welke moet ik dan kiezen Beide zijn overigens niet compleet.

Heb ik nog een 3de en laatste vraag, aan het eind houd ik wat par2 bestanden over en veel rar bestanden. Moet ik dan de rar bestanden uitpakken?

Mvg,
Nick

de ene download is een dvd5 de ander een dvd9... mag je zelf kiezen welke je pakt...

open hem, hij gaat downloaden...

installeer het programma Quickpar en open het een keertje.

daarna aan als de film klaar is dubbelklik je op een van de par2 bestanden (maakt niet zoveel uit welke)... hij gaat dan controleren of je bestanden in orde zijn... als er staat geen reparatie nodig pak je het eerste .rar bestand uit... en dat is dan je gedownloade bestand.

mocht er wel reparatie nodig zijn na het openen van het par2 bestand, repareer dan en als dat gelukt is pak je het rar bestand uit ...

EDIT: bij die error, kan je rechtermuis erop klikken en retry doen... mocht dat niet werken denk ik dat de film incompleet erop staat.

Laatst bewerkt:
hoe weet ik als er iets gerepareerd moet worden, staat dat er dan letterlijk? en anders gewoon dus die winrar dingen uitpakken..? Wat doen die par2 bestanden dan eigenlijk..?

Met alle respect, maar is niet niet handiger om je éérst te verdiepen in wát je gaat doen als je met nieuwgroepen werkt? Klik

Een handig programma om te gebruiken bij het downloaden via nieuwsgroepen vind ik Alt.binz. Deze controleert na het downloaden de bestanden en pakt deze ook gelijk uit.
De oude versie is gratis te gebruiken voor de nieuwere moet je een donatie / betaling doen aan de maker. Wat mij betreft zeker de moeite waard.

Een handig programma om te gebruiken bij het downloaden via nieuwsgroepen vind ik Alt.binz. Deze controleert na het downloaden de bestanden en pakt deze ook gelijk uit.
De oude versie is gratis te gebruiken voor de nieuwere moet je een donatie / betaling doen aan de maker. Wat mij betreft zeker de moeite waard.

Is dat niet hetzelfde qua werking als quickpar?... Ik heb vannacht m'n laptop aan laten staan, en heb nou 't volgende bij Grabit in beeld:

http://i46.tinypic.com/15gyuex.jpg

Waarom download hij die laatste paar bytes niet?..

Verder heb ik in de downloadmap heel veel .rar bestanden van 97.245 KB. 1 par2 bestand van 67KB en heel wat par2 bestanden van 98.245 Kb.. Welke moet ik nou wat precies mee doen?

Mvg,
Nick

Inderdaad, onderhuids gebruikt alt.binz ook gewoon quickpar.
Alleen alles wat jij nu handmatig moet doen doet alt.binz voor jou.

Met de PAR2 file kan je controleren of je RAR bestanden compleet zijn.
Zo niet, repareren (zie knopje)
Zo wel, dan kan je met WinRAR de bestanden gewoon uitpakken en achteraf de RAR en PAR bestanden weggooien.

Inderdaad, onderhuids gebruikt alt.binz ook gewoon quickpar.
Alleen alles wat jij nu handmatig moet doen doet alt.binz voor jou.

Met de PAR2 file kan je controleren of je RAR bestanden compleet zijn.
Zo niet, repareren (zie knopje)
Zo wel, dan kan je met WinRAR de bestanden gewoon uitpakken en achteraf de RAR en PAR bestanden weggooien.

Oké bedankt voor je reactie :thumb:
Maar is hij nou wel klaar met downloaden, want bij Grabit staat 99,9%. Maar hij gaat niet verder met downloaden..

Edit: Klopt het dat Quickpar een x aantal minuten duurt? hij zegt nou 480 blocks more needed, en het worden er telkens minder..

Laatst bewerkt:
99.99% is inderdaad niet klaar.
Bij XS News heb ik dat probleem ook wel. De oplossing in mijn geval is dan het disconnecten van de verbinding en daarna weer connecten. Dat lost het bij mij op.

had toch nog een vraagje, hij is nu bezig met bepaalde files zoeken, dat doet Grabit automatisch. (part.058 found.) en dan pakt hij hem uit ofzo, gebruikt Grabit hiervoor Quickpar? of doet hij dit met een eigen programma ofzo?.. En als hij dit doetk, heb ik quickpar toch niet nodig?

Ok heb Grabit nog even opgezocht en deze repareert en pakt de bestanden tegenwoordig dus ook uit. Zelfde als altbinz dus.
In principe heb je quickpar niet los nodig lijkt mij.

Wel heb ik zelf QuickPar ook los naast altbinz geïnstalleerd, altijd handig wanneer het door omstandigheden niet automatisch gaat. Meer als een soort backup dus.

en als hij hiermee klaar is moet ik dus dat winrar bestand uitpakken? (1 van de zoveel? xD)

Edit: En kan ik een blu-ray film gewoon via de laptop afspelen?

Laatst bewerkt:
Inderdaad, maar als je Grabit goed instelt zou Grabit dat automatisch doen.

Inderdaad, maar als je Grabit goed instelt zou Grabit dat automatisch doen.

Goed instelt? Ik heb verder niks ingesteld.. wat moet ik waar instellen dan?..

Edit:
Hij is inmiddels helemaal klaar en ik heb flink wat bestanden. Welke moet ik nou afspelen en met welk programma?..

Laatst bewerkt:
Goed instelt? Ik heb verder niks ingesteld.. wat moet ik waar instellen dan?..

Edit:
Hij is inmiddels helemaal klaar en ik heb flink wat bestanden. Welke moet ik nou afspelen en met welk programma?..

als je mijn reactie eens door zou lezen, had je jezelf al zon 5 vragen kunnen besparen.

als je mijn reactie eens door zou lezen, had je jezelf al zon 5 vragen kunnen besparen.

Dat lijkt me sterk, maar die ene vraag had ik er idd uit kunnen halen:P Ik stel alleen altijd veel vragen bij al het nieuwe wat ik doe..

Ik weet nou alleen nog niet hoe ik de gedownloade blu-ray film af kan spelen.. Weet jij dat misschien?

Laatst bewerkt:
De beeldkwaliteit hangt van een aantal dingen af (codecs, videokaart, beeldscherm enz.).

Volgens mij is dit een kopie van een BD disc, mijn HD films zijn meestal MKV's (Matroska)
Kwestie van proberen of die spelers dat afspelen wat je nu hebt, MKV in ieder geval wel.

De beeldkwaliteit hangt van een aantal dingen af (codecs, videokaart, beeldscherm enz.).

Volgens mij is dit een kopie van een BD disc, mijn HD films zijn meestal MKV's (Matroska)
Kwestie van proberen of die spelers dat afspelen wat je nu hebt, MKV in ieder geval wel.

Ik heb die vlc media player inmiddels geinstalled, maar ik kan daar volgens mij geen bestand mee openen van de film.. Ik zal even een overzicht geven van de verschillende file types die in de map zitten.
  • .m2ts
  • .mpls
  • .clpi
  • .bdmv

Welke van deze bestanden moet ik openen om de film te starten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan