• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraagje Excel 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

Edjahh

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2007
Hallo,

Ik ben bezig met een overzicht van het wielersezioen 2009.

Hieronder zal ik even het lege plaatje laten zien...
Mijn vraag is nu welke formule gebruik ik op welke plek..?!
Wat ik dus op het Formuleblad intyp moet op het overzicht komen. Dus ik wil de uitslag zien van Tour Down Under rit 1, dan wil ik dus dat je dat in het overzichtblad onder de kolom naam ronde/rit met zo'n uitrolvenster die kunnen aanklikken en dat de rest er dan automatisch achterkomt... type rit, klassering, Naam renner enz...

Kan iemand mij helpen..?!

Alvast bedankt,

Edjahh

Bijlagen

Hoi Edjahh,

Wielerfan, dat is duidelijk.

Klein beetje puzzelen, iets meer verstand van Excel en voila.
Maar waarschijnlijk wil je het ook andersom, namelijk wat heeft een geselecteerde renner dit jaar gedaan. Ook dat kan, mar heb ik nu nog niet gedaan.

Gr.
Jeroen

Bijlagen

Laatst bewerkt:
maus30, Ehhhh... Heeft deze vraag iets met het wielrennersbestand te maken???

Groet, Leo

Zeker een wielerfan :)

Ik heb zelf ooit eerder ook iets gemaakt, maar das heel lang geleden... was het dus verleerd hoe het moest... Maar nu ik zo zie hoe jij het hebt gedaan snap ik het weer :thumb:

En ik wou het graag per ronde het overzicht... dus zo is het goed ;)

Harstikke bedankt:D,

Edjahh

Laatst bewerkt:
Hee nog even een vraagje..?! Hoe zorg je ervoor dat als ik bijvoorbeeld op dat formuleblad de Nederlanders Dikgedrukt doe dat hij dat ook mee neemt in de forumule... en dat het dus op het overzichtsblad ook de nederlanders dikgedrukt staan..?!

Edjahh,

Twee mogelijkheden:
- Alle rabo-renners zijn Nederlander en de rest buitenlander -> gebuik Voorwaardelijke opmaak en een formule die verwijst naar kolom F
- Echt alleen de Nederlanders, dan zul je een extra kolom moeten toevoegen bij je uitslagen met daarin de nationaliteit OF een lijst van renners maken met daarnaast hun nationaliteit. Op basis van de huidige input is het niet mogelijk.

Excel kan wel de lengte bepalen van de renners Andre Greipel is 13 karakters :cool:.

Gr.

Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan