vraagje ivm toekomstige aankoop

Status
Niet open voor verdere reacties.

fubarslayer

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2007
Ik heb plannen om de D-Link Wireless N Starterskit (http://www.kieskeurig.be/review/AF8446E810AC0BC1C12573D2004B01A2.htm) aan te kopen doch heb niet geweldig veel verstand van routers en heb dan ook een aantal vragen ivm de router die ik gekozen heb.

1) Ik wil met max 3 toestellen bedraad op internet en met max 3 toestellen draadloos op internet. Kan ik dit met het gekozen toestel tegelijkertijd bewerkstelligen? Ik bedoel daarmee dus of ik tegelijkertijd zowel bedraad als draadloos op internet kan en indien nodig zelfs tegelijkertijd 3 bedraad + 3 draadloos?

2) Op de site waarnaar de bovenstaande link verwijst, staat onder de tab "informatie" vermeld "Lijntype Analoog" terwijl ik deze vermelding bij andere routers niet direct specifiek vermeld zie staan. Waar slaat dit dan precies op en wat zijn eventueel de nadelen ervan?

3) Op het apparaat zitten 2 antennes terwijl dit bij andere routers er bijvoorbeeld 3 zijn en in weer andere toestellen zijn de antennes niet eens zichtbaar. Waar zit dan juist het verschil? Gaat het om het bereik, over de kwaliteit van het signaal, over het aantal gelijktijdige verbindingen die mogelijk zijn of een combinatie ervan of toch nog iets anders en is 2 dan eigenlijk voldoende voor het door mij bedoelde gebruik?

1) geen probleem, je kan met maximaal 16 gebruikers online. Dit betekent 4 met een kabel, en dan nog eens 12 draadloos.
2) analoog wijst op het type telefoonlijn dat je hebt. indien je het niet weet heb je een analoge lijn. digitale lijnen zijn ISDN. analoog wordt ook wel als PSTN uitgedrukt
3) .. is meer estetisch denk ik :D .. dit type antenne is niet directioneel, maakt niet echt uit waar ze naar "wijst". ik kan wel mis zijn, maar maakt volgens mij niets uit. ik heb een N van linksys zonder antenne's, werkt zeer goed.

O.K. Daarmee weet ik al veel meer, enkel nog i.v.m. 2) Ik krijg internet niet binnen via een telefoonlijn maar wel via kabel (die van tv). Kan ik dan dit toestel niet gebruiken?

Wat maakt het apparaat zo bijzonder dat die meer dan 100 euro kost?

Kijk eens naar linksys produkten. Goed en goedkoper dan deze.

O.K. Daarmee weet ik al veel meer, enkel nog i.v.m. 2) Ik krijg internet niet binnen via een telefoonlijn maar wel via kabel (die van tv). Kan ik dan dit toestel niet gebruiken?

Zou iemand mij nog info ivm bovenstaande kunnen geven? Ik bedoel uiteraard dat ik internet binnenkrijg via (tv)kabel die dan toekomt in mijn modem vanwaar ik dan naar een router wil gaan. Vraag mij dus enkel nog af of ik het toestel kan gebruiken aangezien xor i.v.m. punt 2) spreekt over een telefoonlijn, die ik dus niet heb.

Heb het toestel ondertussen aangekocht, is zowel voor DSL- als kabel-modems

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan