• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vraagje kalender invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Edbrug

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2019
Beste Leden,
Ik heb een invulformulier gemaakt deze werkt prima,maar nu wil ik een kalender invoegen (geleend uit een andere vraag op dit forum) maar krijg hem niet werkend.
Als ik de knop gebruikt wordt hij wel zichtbaar maar krijg een foutmelding die ik er niet uit krijg!

Bijlagen

Omdat bovenin de Module van het Userform de opdracht Option Explicit staat moeten variabelen verplicht gedeclareerd worden.
Maak er dit van:
Code:
Private Sub CommandButton5_Click()
    [COLOR="#FF0000"]Dim DateVariable As Date[/COLOR]

DateVariable = CalendarForm.GetDate( _
    DateFontSize:=11, _
    ShowWeekNumbers:=False, _
    SubHeaderColor:=RGB(238, 238, 238), _
    SubHeaderFontColor:=RGB(0, 0, 0), _
    DateHoverColor:=RGB(192, 192, 192), _
    TodayFontColor:=RGB(192, 0, 0))
    If DateVariable <> 0 Then T_02.value = Date
End Sub

Laatst bewerkt:
Beste edmoor,

Bedankt voor de snelle reactie het werkt perfect, totaal over het hoofd gezien was al een poosje aan het proberen.

mvrgr
Edgbrug

edmmor,
Op de plek waar hij staat werkt hij prima ik heb hep nu ook toegepast op 2 andere plaatsen maar als hij wordt overgenomen wordt op het blad geef hij de zelde data door als de eerste!

Beste edmoor
Ben er nu achter dat hij alleen de datum van vandaag geeft dus niet de datum die wordt gekozen
zie bijlage

Bijlagen

ZO dan:
Code:
If DateVariable <> 0 Then T_02.value = DateVariable

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan