Vraagje mbt PC Wizard temperaturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Metalhead

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2003
Hallo,

Ik zat de sensors in PC wizard te bekijken en er viel me gelijk een hoge temperatuur op.
Kan iemand mij vertellen waar dit van is, en hoe ik dit kan verhelpen?
Er staat bij Nvidia NForce3 Pro een temp van 85 graden. Maar bij de GPU staat een temp van 53 graden.

En bij de voltages staat bij VTT 0.51V Waar is dit van?

pcwizard.jpg

Het is misschien wat aan de hoge kant maar opzich moet het kunnen. Heb je er genoeg maar niet teveel koelpasta opgedaan? Je kan er eventueel ook een andere koeler opzetten.

Ik heb van de week wel koelpasta op de CPU gedaan, en dat was maar een drupje. Mijn temperatuur is flink gezakt. En dat is die Core 1 en 2. Die waren van de week veel hoger.Dus die 85 graden moet van wat anders zijn dan mijn CPU.

Weet je toevallig ook iets van die voltages?

Heb je een onboard videokaart? Het is idd niet de cpu. Het kan de gpu zijn of misschien de chipset op het moederbord. Hoe zit het met je airflow in de kast? Heb je genoeg ventilatie?
Ik weet vrij weinig van voltages, daar kan ik je helaas niet mee helpen

Nee geen onboard videokaart. De temp van mijn videokaart is zelf in orde. De airflow in mijn kast is niet optimaal heb ik het idee, ik heb nl geen extra casefans. Wil ik overigens nog wel kopen maar ik ga volgende week eerst op vakantie, daarna ga ik eens kijken naar goeie fans. De pc is overigens ook stofvrij. (als je de pc open hebt om koelpasta aan te brengen kan je gelijk de kast ontstoffen dacht ik zo :p )

Misschien is het dan gewoon de chipset. Maar dat vind ik raar aangezien het moederbord temp wel normaal is.

Nog even een kleine aanvulling.... volgens mij is die temperatuur niet echt juist. Ik start zojuist mijn pc op, en start gelijk PC wizard en de temp geeft gelijk al 85 graden aan.

Nvidia NForce3 Pro

Dit is een Chipset op je moederbord en de temperatuur is , meer dan , waarschijnlijk een 'false positive'.

Merk , model en typenummer van het moederbord kun je gemakkelijk met Speccy achterhalen en dan hier vermelden :

http://www.piriform.com/speccy

Dit zijn de temps met Core Temp.

coretemp.jpg

Deze komen zeer goed overeen met de temps van Asus PC Probe II.

Speccy had ik al toevallig al op mijn pc staan:

Manufacturer ASUSTeK Computer INC.
Model M2N
Version System Version
Chipset Vendor NVIDIA
Chipset Model MCP61
Chipset Revision A2
Southbridge Vendor NVIDIA
Southbridge Model MCP61
Southbridge Revision A2
BIOS
Brand American Megatrends Inc.
Version 0902
Date 02/16/2009

Edit: De chipset is als het goed is een nForce 520

Laatst bewerkt:
Dat is de M2N-E, ik heb de M2N. Het kleine broertje zeg maar.

Deze, ASUS Fanless Design:Heat-pipe Thermal solution, zit er bij mij niet in.

Ik ga er dan maar van uit dat het gewoon een valse melding is aangezien de temperatuur ook niet veranderd.

Bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan