Vraagje over AC Adapters

Status
Niet open voor verdere reacties.

agaroud9

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2007
Hallo iedereen,

Ik zit met een vraag over AC adapters van een laptop/pc. Ik heb het meegemaakt dat ik twee keer een defecte AC adapter had voor mijn laptop en beiden hadden als oorzaak omdat er iets binnen in de kabel is geknapt, om precies te zijn, ergens in de buurt van het contactoppelvlakje. Om maar één voorbeeld te geven, waar die plek ongeveer is waar ik het nou over heb:

ncm9s4.jpg

Nou heb ik hier een persoon die het beter denkt te weten, en beweert dat die plek daar geknapt is, omdat mijn laptop vaak lang aan staat. Kunnen jullie ff bevestigen dat dit complete onzin is, aub? Ik moet er wel bij zeggen dat de voedingssnoer regelmatig uit de laptop wordt gerukt, omdat men hier in huis de laptop ook op andere plekken nodig heeft.

Ik zou het zeer op prijs stellen als jullie antwoord kunnen geven op mijn vraag.

Alvast bedankt,

Groetjes

PS: Ik wil dus niet weten hoe dit probleem op te lossen is, ik wil meer een bevestiging hebben dat de oorzaak zoals die is geschetst door die ene persoon onzin is.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Komt niet door het lange aan staan maar wel door uit rukken zoals je beschrijft en het niet goed met de draad mee leggen. daar bedoel ik mee vanaf de stekker dus gewoon in het verlengde van de uitgang draad leggen . dus mijn raad niet steeds er uit rukken gewoon wat voorzichtiger mee om springen zie dat je de raad niet wou maar door het rukken etc kan de aansluiting binnen in het notebook ook defect gaan en dat verhelp je niet met een nieuwe adapter;)

Laatst bewerkt:
Hallo dankjewel voor je bevestiging. Dat is eigenlijk alles wat ik wou weten, ik hoop op meerdere reacties van andere leden die dit kunnen bevestigen :thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat jij beschreef met je foto is een draadbreuk. Dat die draadbreuk precies in de buurt van de 'stekker' naar je laptop plaatsvindt lijkt mij geen toeval:
Lang laten aanstaan van de laptop heeft er niets mee te maken, wel eventuele rukken aan/spanning op die draad (het zij tijdens het eruit halen/erin stoppen van de stekker in de laptop, het struikelen over de draad of het adapterblok etc.)

Haal de stekker niet uit de laptop door aan de draad te trekken maar netjes aan de stekker zelf eruit te trekken, zo 'recht' als mogelijk. Zorg ervoor dat er geen spanning staat op de draad. etc.

Ik bevestig dus wat er al eerder door jou en modag besproken is.

Tijs.

Dankjewel Tijs,

Hetgeen wat je beschreef komt inderdaad heel vaak voor thuis, maar die persoon wilt het maar niet geloven wanneer het uit mijn mond komt, dus vandaar dat ik maar naar hulp op een professionele forum vraag. :thumb:

Ik wacht nog ff op andere bevestigingen :d

@Modag: Ik vraag me dat ook af. :P Tel daarbij zijn 'gezonde verstand' die ongeveer hetzelfde aangaf. :P

Tijs.

Ik kan het verhaal ook voor je bevestigen.

Tevens het volgende. Het is niet nodig te citeren als je direct reageert. De topics worden anders zo lang, met dezelfde tekst.;)

Is deze 3e bevestiging dan wel genoeg.
Ben het geheel met Modag en Dnties eens.
Bij de stekkeraansluiting is de kans op breuk het grootst daar dit ook het zwakste punt is.

@Crash, kun je dan net als de leden boven je wat uitgebreider zijn in je verhaal? Niet dat ik je post niet waardeer ofzo, ik ben blij dat je het ook met me eens bent.

Laatst bewerkt:
@Jackall,

Dankjewel, ik denk dat het nu wel voldoende is, maar andere leden zijn alsnog welkom om hun verhaal te delen :D

Ik ga niet herhalen, wat reeds aangegeven is. Wat reeds aangegeven is, klopt precies, waarmee men vaak de mist mee in gaat. Dit niet alleen bij adapters, maar ook bij gewone stekkers. Men trekt het gewoon aan de draad eruit. Gevolg na langdurig dit doen -->> Draadbreuk. Wat ik ook vaak zie, het draad van de adapter, strak om de adapter heen wikkelen met opbergen. Hetzelfde gevolg bij langdurig dit doen -->> draadbreuk.

Oorzaak: snoer veel heen en weer bewegen, of overbelasten door het aan het snoer eruit rekken.
Gevolg: draden kunnen elkaar op den duur raken, waardoor er kortsluiting ontstaat, en je snoer smelt. Ook kan het draad van binnen knappen
Voorkomen: trek de stekker er altijd aan het harde stuk uit, zodat het snoer zo min mogelijk belast wordt.

@Crash,

Ok dankjewel, dat is ruim voldoende :D

@ 5blabla5,

Toppie, dankjewel voor je bevestiging ;)

Pffff, deze persoon is echt heel erg koppig. Ik heb hem deze reacties laten zien, maar deze persoon beweert nu , dat ik bij het langdurig gebruik niet erbij heb vermeldt dat ik vaak ook slapend bij mijn laptop wordt gespot in de nacht. En daarbij vermeldt ik er nog ff bij, dat de laptop regelmatig op mijn bed ligt, en ik niet OP mijn laptop slaap(laten we er vanuit gaan dat het wel zo is voor deze persoon). En nu beweert deze persoon dat doordat ik soms met de laptop slaap, de adapter zo ver heb gekregen dat hij bij dat contactoppervlakje gebroken is. Ik weet het jongens, deze persoon is enorm koppig, en ik snap niet hoe ik met nog meer feiten het kan bewijzen dat het volkomen bullcrap is, maar denken jullie dat dit waar is?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Kijk als je ermee slaapt dan heb je dus een dikke kans dat je dus de aansluiting klem ligt dus verkeerd gebruik van notebook ,maar dat heeft dus niets met lang aanstaan te maken.

Hallo,

om ff duidelijkheid te geven. Mijn lichaam maakt tijdens het slapen nipt geen contact met mijn laptop, die ligt meestal aan de rand van mijn bed, en achter mijn bed is een muurtje waar ik altijd een kussen rechtop zet, en daar slaap ik meestal op, en zo wordt ik vaak wakker gevonden. Kan ik dan alsnog die aansluiting mee hebben geklemd?

Dit is dus de situatie:

24xdirl.jpg

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik weet niet hoe ik lig te draaien als ik slaap en waar ik tegenaan lig denk dat jij dat ook niet meer weet als je wakker wordt ,,dus wie zegt niet dat je tegenaan of op ligt Maar wederom dan zou ik ook vaak een nieuwe adapter moeten kopen hier staat het notebook ook bijna dag en nacht aan .Aansluiting achter op het notebook?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan