Vraagje over activeringcode

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThijsKoster

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2002
Berichten
85
Hoi,

Ik heb laatst Windows XP Pro aangeschaft en geïnstalleerd op een nieuwe computer. Nu hebben we thuis nog een computer waar ik ook Windows XP op wil hebben.
Nu kom ik zeker in de knoei met de activeringscode? En zo ja, kun je ook een extra licensie kopen of moet je gewoon nog eens Windows XP kopen. (Of zijn er nog andere mogelijkheden...)

Heeft nog niet echt haast, heb nog 29 dagen...
 
Officieel moet je een 2e licentie kopen en er is al een topic geopend hierover dus als u even zoekt zult u er vast wel uit komen.

Een nieuwe XP programma kopen heeft geen nut, vooral als u 2 of meer computers gebruikt. Kunt u het voorstellen, dat u 30 CD-ROMS thuis heeft liggen voor de 30 cd's?
 
Wat ik weet kun je extra lincenties kopen, want volgens mij hebben bedrijven ook niet 100 cdtjes met hetzelfde programma, maar gewoon 1 keer hetprogramma met verschillende lincenties.
 
Je kunt het gewoon installeren met je huidige code. Maar inderdaad "mag" het niet. Het blijft je eigen risico. Maar beroepshalve kan ik je mededelen dat de kans dat je gepakt word erg klein is.... Maar dat mag ik eigenlijk niet zeggen ...oeps...
Want dan valt het onder piraterij... Dus als je brave burger bent, doe je dat niet ;-)


Groetjes Lientje
 
Geplaatst door lientje.com
Je kunt het gewoon installeren met je huidige code. Maar inderdaad "mag" het niet. Het blijft je eigen risico. Maar beroepshalve kan ik je mededelen dat de kans dat je gepakt word erg klein is.... Maar dat mag ik eigenlijk niet zeggen ...oeps...
Want dan valt het onder piraterij... Dus als je brave burger bent, doe je dat niet ;-)


Groetjes Lientje

En hoe dan te handelen na 30dagen? Daarna werkt je XP niet meer
 
<!--Gewoon niet registreren... Er zwerven wat gekopieerde versies rond... En dat kan gewoon met alle software die gekopieerd is met de orginele registratiecode... -->

Maar ook dat mag ik niet zeggen... oeps ;)

Doe het dan ook maar niet meer....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik bedoel dus niet je gegevens invullen waar ze om vragen... die je verstuurd via internet...

Ik heb hier toevallig ook zo'n kopieetje liggen... en werkt prima...

Maar heb er zelf geen xp op zitten... Ik heb zelf win 2000....
 
Gewoon doodnormaal juridisch gezien heb je 1 licentie nodig voor elke pc waar je die Windows XP op zet.

In werkelijkheid doen thuisgebruikers dat niet of nauwelijks, maar hoe is natuurlijk hier niet aan de orde.

Microsoft kan je prima inlichten over hoe je het goedkoopst het legale aantal licenties op de kop kan tikken. Ik raad dus aan om die eens te gaan bellen....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan