Vraagje over am2/am2+

Status
Niet open voor verdere reacties.

LucasDRS

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2007
Hallo allemaal, ik heb een vraagje over mijn moederbord. Ik heb een moederbord die socket am2 bezit, en nu was ik opzoek naar een nieuwe processor, maar kan op alternate alleen maar am2+ processoren vinden. De vraag is nu, kan ik een am2+ processor op mijn am2 ondersteunend moederbord aansluiten ?
Moederbord:
Foxconn a690gm2ma

Hoop dat iemand me kan helpen,

mvg en alvast bedankt,

AM2+ is in theorie compatible met AM2. De pinout is hetzelfde. alleen een aantal technieken die de AM2+ ondersteund worden niet ondersteund door de AM2 omgeving waardoor je processor niet op volle kracht zal gaan werken.

Laatst bewerkt:
AM2+ is in theorie compatible met AM2. De pinout is hetzelfde. alleen een aantal technieken die de AM2+ ondersteund worden niet ondersteund door de AM2 omgeving waardoor je processor niet op volle kracht zal gaan werken.

bedankt allemaal voor de snelle reacties, ik vraag me alleen af of mijn moederbord het houdt als ik er een am2+ proccesor op zet, ik heb nu een dualcore 4600+ op 2,64 ghz lopen.

http://www.alternate.nl/html/catego...WARE&l1=Processoren&l2=Desktop&l3=Socket+AM2&

Socket AM2 Processors:thumb:

http://www.alternate.nl/html/produc...DWARE&l1=Processoren&l2=Desktop&l3=Socket+AM2 -> Heb ik zelf (alleen nog niet ingebouwd dus weet niet hoe die zijn werk verricht maar dit werd me aangeraden :p)

Socket AM2+ heeft vooral Phenom (X3 & X4) dus Triple & Quadcore ik denk niet dat je die nodig hebt, maar ik weet natuurlijk niet wat je met je computer normaal doet.

Ik gebruik mijn pc voornamelijk om te gamen, en wil ook de komende generatie games met alles op hoge kwaliteit kunnen spelen, vandaar dat ik zit te kijken naar een nieuwe videokaart en een nieuwe processor. Ik heb nu een 8600 gt maar merk toch dat ik echt meer wil !

Hoi !

Je mobo zal het wel houden, maar of een Phenom herkend wordt: ik ben bang van niet.

Mocht dat na een bios-update wel het geval zijn: jouw mobo ondersteunt max. 2000 MT/s (HyperTransport) bussnelheid.

Een Phenom draait met een bussnelheid van max, 4000 MT/s .

Ook ondersteunt je mobo geen DDR2 1066 Mhz. geheugen.

Dus je kunt nooit een Phenom op maximale capaciteit gebruiken.

Ergo: niet aan beginnen, het wordt een teleurstelling.

Greetz,

Harry.

oke heel erg bedankt, mischien ga ik nog een am2 proc kopen op 3,1 ghz...maar heb nu al overclocked van 2,4 naar 2,6 en loopt gewon stabiel dus mischien word het een 2,8 ghz en dan overclocken... wie weet

Zowiezo een quadcore/triple-core met zulke onderdelen trekt volgens mij nogal veel watt.

Zowiezo een quadcore/triple-core met zulke onderdelen trekt volgens mij nogal veel watt.
De TS heeft nu een 4600+ die heeft een TDP van 65W indien de nieuwe versie, en een TDP van 89W indien de oude versie.

De Phenom X3's hebben een TDP van 95W en de Phenom X4's 95W-140W. dus het hangt er erg vanaf welke precies wordt gekozen.

Maar voor gamers schijnt het beter te zijn een snelle dual core te hebben dan een middelmatige triple- of quad core.

Verder is het vaak zo, dat als een CPU niet herkent wordt door een moederbord, hij het wel gewoon doet, alleen staat er dan niet "AMD Phenom X3 8650", maar zoiets als "Unknown AMD CPU".

Hoi !

@Proxy, blijft het feit dat je HT op bijna halve snelheid loopt.....

De 690-chipset kan geen 3600/4000MT/sec. aan.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan