Vraagje over de i5 graphics processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Casss

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2011
Hoi, ik zit laatst een beetje processors te kijken en ik kwam een mooi i5 2500k'tje tegen. Nu zie ik dat deze een geintergreerde grafische processor heeft. Maar is dit ook genoeg voor gaming. Dan praat ik dus over medium-high met spellen als GTA IV, Mafia 2 en helemaal vloeiend 3d modelling programma's als SketchUp en 3DSMax.

Bij voorbaat dank,

Cas van Leijden

Denk niet dat je met een 2500k GTA IV kan spelen: IV vraagt toch wel wat meer dan alleen een beeldchipje van intel. Als je genoegen neemt met 800x600 zou je met een frame of 15 per seconde toch al wel een heel eind moeten komen.

Nee, die ingebouwde chip is leuk, als je een stukje wilt tikken in b.v. word o.i.d. Wil je aan de games gaan, dan is een betere videokaart zeer wenselijk ;)

De Sandy Bridge GPU's kun je gebruiken als vervanging van de low end videokaarten.
Hieronder de plaaatsing van deze kaarten in het spectrum. Voor wat game benchmarks kun je ook nog even de bron van dit plaatje doorlezen om een beeld te krijgen wat hij met de verschillende games doet qua fps

2f87a6310f.gif

Bron :http://www.notebookcheck.net/Review-Intel-HD-Graphics-3000-graphics-solution.43710.0.html

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan