vraagje over defragmenteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
IK gebruik vista en heb er een vraag over.
Ik heb Smart Defrag op mijn hardeschijf geinstalleerd Als ik deze opstart en laat hem eerst de c schijf analyseren dan vind hij bv 81 gedefragmenteerde bestanden Ik laat hem dan de c scjijf defragmenteren tot alles goed is Ik voer nog eens een analyse uit op de c schijf geen gedefragmenteerde bestanden gevonden dus zou goed moeten zijn.
Nu sluit ik de comp op de juiste manier af wacht even en start hem dan weer op.
Ga naar smart defrag en laat hem weer analyzeren en hij vind weer 54 bestanden die zijn gedefragmenteerd hoe kan dit??
Bij het opstarten defragmenteerd hij dus bestanden kan dit?
Waar kan dat aan liggen en wat kan ik doen?
mvrg
e de waele

Continu worden er bestanden gefragmenteerd. Komt onder andere dat er ook steeds tijdelijke bestanden aangemaakt worden.

Dit moet ik dan als normaal beschouwen toch Of moet ik iets ondernemen dat dit niet gebeurd.
het ligt dus nergens aan dat ik kan bijstellen of iets instellen ??
mvrg
e de waele

Is heel normaal, kun je niks aan veranderen. Als jij bijvoorbeeld data weggooit, komt er ergens op de schijf al lege ruimte. Met defragmenteren worden die " gaten" weer met data gevuld. Als jij inlogt, wordt er een tijdelijk bestand aangemaakt om bijvoorbeeld je profiel te laden en zo kun je nog wel doorgaan.

Geachte forum leden.
NU drie dagen later gebruik ik nog eens smartdefrag om te kijken hoeveel er is gefragmenteerd en hij geeft aan dat er 786 bestanden zijn gedefragmenteerd is dit normaal ???
Waar komen deze defragmentaties dan vandaan ?? en kan ik er iets aan doen??
Dit heeft toch wel invloed op mijn sysyteem
mvrg
e de waele

heeft echt niemand een idee wat dit is ??
IK heb mijn laptop al eens een hele nacht aan laten staan zonder iets te doen en hij blijft maar lezen of schrijven ??
IK heb ook alle serveces op handmatig gezet helpt niets.
Hoe kom ik nu te weten wat hij aan het doen is
e de waele

Daar heb ik al diverse malen naar gekeken maar wat moet ik daar mee ?
Welk proces is perce nodig en welke niet
Waar moet ik precies naar kijken. welke kolom is belangrijk voor dit probleem
IK vind het raar als mijn laptop bv 3 uur aan staat zonder dat ik dan iets doe hij toch konstand aan het lezen en schrijven is
Heeft het voordeel dat ik al mijn serveces op handmatig heb gezet.
Ik heb tot nu toe nog geen verschil gemerkt.
e de waele

Vista is altijd bezig met lezen en schrijven en daardoor te defragmenteren. Als je daar problemen mee hebt dan moet je een ander systeem kiezen en geen constant aangesloten netwerk.
Het zou mij niet verbazen dat zelfs bij Microsoft niemand meer precies weet wat dat programma allemaal aan het doen is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan