vraagje over dreamweaver & cells

Status
Niet open voor verdere reacties.

demesmaeker

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2007
Hallo,

In dreamweaver heb ik nu een html gemaakt (met een css bestand, die genereerde dreamweaver zelf)
Als ik de html start met i.e., zie ik netjes 3 vakken, die ik in de ontwerpmodus van Dreamweaver heb gemaakt.

Nu heb ik links als navigatie een DHTML menu gemaakt. (via een plugin). Als shortcuts/link wil ik, bij een muisklik, verwijzen naar een van de 3 cell´s die ik heb gemaakt.
Maar hoe doe ik dit? De plugin vraagt bij target om "_self" of "_body" etc, maar ik heb dus geen frames, dus ook geen _self of _body.

Dit is dan ook mijn probleem, want hier zit ik vast.

Ik hoop dat iemand me kan helpen,

groetjes, Demesmaeker

Laatst bewerkt:
Hoeveel pagina's heb je?
Normaal link je dus naar een pagina, en niet naar een div.

Wat moet er in die "cells" staan?
Waarom?

:cool:

Hoeveel pagina's heb je?
Normaal link je dus naar een pagina, en niet naar een div.

Wat moet er in die "cells" staan?
Waarom?

Wat mijn doel is dus, dat als je links klikt op "mijn paris hilton collectie" ;), dat hij dan parishilton.html opent in "cell B"
Als je klikt op "mijn frisbee verzameling", dat hij dan frisbee.html opent in cell B. (dus niet de hele pagina refreshed, maar alleen "cell B"

Met frames kan ik dit met gemak maken, maar ik wil dit met cell´s doen, omdat ik met frames tegen het probleem aanloop dat het dhtml menu de regels afkapt als de framerand is benaderd.

Wat mijn doel is dus, dat als je links klikt op "mijn paris hilton collectie" ;), dat hij dan parishilton.html opent in "cell B"
Als je klikt op "mijn frisbee verzameling", dat hij dan frisbee.html opent in cell B. (dus niet de hele pagina refreshed, maar alleen "cell B"

Met frames kan ik dit met gemak maken, maar ik wil dit met cell´s doen, omdat ik met frames tegen het probleem aanloop dat het dhtml menu de regels afkapt als de framerand is benaderd.

Hmm ik lees ergens anders dat wat ik wil niet kan, omdat daar voor frames zijn, en dat je als alternatief iframes hebt. Is dat misschien iets wat ik kan gebruiken? Het gaat er mij puur om dat mijn dhtml menu op het einde van het frame de regel afknipt, of aanpast, maar niet over het frame heen laat gaan (en dat is natuurlijk ook wel logisch). Ik wil dat er een soort overlap is. Vandaar dat ik een soort cell heb gemaakt (jij noemt het div?) In Dreamweaver heet het "draw layout cell" als ik het ga maken. Dit doe ik in de hoop dat het dhtml menu wel doet wat ik wil. Als je een alternatief hebt, hoor ik dat graag. Ik ben niet nieuw in de html wereld, alleen gebruik ik normaal meer notepad met jatwerk, dan werken in dreamweaver. Het is voor mij denk ik net wat te nieuw (te veel nieuwe, onbekende termen) waardoor ik een beetje blijf hangen en een zetje in de goede richting nodig heb.

Groetjes,
Demesmaeker

Je iframes krijgen namen
name="linker"
en bij target geef je "linker" aan.

Je iframes krijgen namen
name="linker"
en bij target geef je "linker" aan.

Thanks! Het is gelukt! Echt heel erg bedankt! Via "iframe.zip" heb ik het voor elkaar gekregen om een iframe te maken, en het dhtml menu kan daar goed mee overweg.

groetjes,
Demesmaeker

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan