• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraagje over een userform in vba(excel)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Takelwagen

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2008
Ik ben echt een beginner in vba...Snap de opzet de werking enzo, maar ben een leek voor de rest....

Mijn vraag is eigenlijk:Wanneer ik een userform maak heel simpel met bijvoorbeeld "naam:" als label1 en daar achter maak ik een textbox, hoe kan jer dan voor zorgen dat de de text elke keer netjes in rij A wordt weggezet wordt. Ik begrijp nu wel dat als ik in controlsource "A1" invul het in cel A1 wordt weggezet. Dat is dus het probleem niet... Ik wil dat het elke keer onder het ander antwoord wordt weggezet...

Om het nog wat duidelijk te maken:Stel nu dat ik een commandbutton maak en als ik daarop klik de gegevens ingevuld in de textbox in rij a worden neergezet. Moet ik dan het script van het wegzetten, invoeren achter de commandbutton of achter het script van het userform? Wat mij ook niet lukt is dat als ik me eigen naam bijvoorbeeld invul in de textbox en deze in a1 wordt neergezet(als ik dit heb aan heb geven in de controlsource van de textbox) mij naam in de textbox blijft staan(deze moet leeg worden zodat als ik bijvoorbeeld mijn moeder naam invul, mijn moeder naam wordt weggezet onde mijn eigennaam etc....)

Het is voor de meeste echt een domme vraag denk ik maar hoop gewoon op een serieus antwoord....

Alvast bedankt voor ieder z'n tijd

geprobeerd maar het lukt niet....

Heb het bestandje even erbij gezet nu....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan