vraagje over externe hd

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.694
Geachte forum leden
Ik heb aan vraagje over mijn ext hd de frecom van 1 tb usb powered
Als ik bij kijk bij eigenschappen bij mijn hd van mijn laptop staat bij bestandssysteem NTFS
als ik kijk bij mij frecom extr hd staat bij bestandssysteem FAT 32
dit zijn verschillende systeem bestanden is dit normaal of geeft dit geen probleem
e de waele
 
Zolang de bestanden die je op de externe schijf niet groter zijn dan 4GB is er niet veel aan de hand. Ga je ook DVD's (ISO's) opslaan dan zul je er NTFS van moeten maken, FAT32 ondersteunt zulke grote bestanden niet.
 
OK dat begrijp ik
Heeft dit mischien ook te maken met problemen bij het afspelen van films naar mijn tv dit gebeurd met haperingen ?
Maar nu de vraag hoe kan ik deze hd omzetten van FAT32 naar NTFS zonder dat ik mijn bestanden die er nu opstaan beschadig of verliez.
e de waele
 
Laatst bewerkt:
Wat Tiborv zegt klopt (natuurlijk duhh (Giga Honourable Senior Member:shocked:)), je kan dus geen bestanden groter dan 4GB schrijven op je hdd met als bestandssysteem FAT32!

Edit: Nu het antwoord op je nieuwe reactie: Je bestanden tijdelijk opslaan op die NTFS schijf. Vervolgens formatteer je die FAT32 naar NTFS via: verkenner -> rechtsemuisklik op FAT32 schijf -> Formatteren -> Als bestandssysteem NTFS formatteren (Bij mij is geen FAT32 mogelijk?!)! Dan ga je formatteren. Kan lang tot zeer lang duren bij 1TB! Tevens doe je dat formatteren natuurlijk pas nadat je je gegevens (lees: bestanden) hebt veiliggesteld!
 
Laatst bewerkt:
convert X: /FS:ntfs waarbij X: de schijfletter van de externe schijf is. Dit zou zonder verlies van data moeten gebeuren, maar maak ALTIJD een backup van belangrijke documenten/bestanden. Een film kun je altijd wel weer downloaden.

Haperingen in het beeld worden niet door het bestandsysteem veroorzaakt, eerder aan doorvoersnelheden.

@ Luuknl, als ik veel onzin berichten schrijf kan ik ook gigahuppeldepup worden, niet teveel waarde aan hechten dus.
 
Jongens wat gaat het weer snel vandaag.
Ik kan alle bestanden makkelijk opmijn laptop schijf zetten en dan de hd omzetten naar NTFS.
Maar ik ga daar even mee wachten tot ik echt problemen ga krijgen met deze grote bestanden
Ik heb nu verder nog geen problemen er mee
Alleen de doorvoersnelheid zou het probleem zijn kan ik daar iets aan veranderen
Ik denk het niet of toch?
e de waele
 
Niet echt. NTFS is theoretisch sneller dan FAT32, maar dat verschil is marginaal. Wellicht is een er nieuwe firmware voor jouw model TV beschikbaar die hier wat aan doet.
 
OK
Allemaal bedankt voor de tips ik zet deze op opgelost
Als ik weer iets heb kom ik terug op het forum
e de waele
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan