Eagle Creek
Verenigingslid
- Lid geworden
- 3 okt 2002
- Berichten
- 26.336
Niet een specifiek hardware onderdeel maar volgens mij heeft dit er wel mee te maken. Volgens mij is er geen andere sectie die beter past. Mijn vraag is de volgende:
Onlangs heb ik mijn Logitech G15 geruild vanwege problemen. De garantietermijn was drie jaar, het bord was 1 jaar (bijna precies) dus ik ga naar de winkel. Zij deden gelukkig niet (al) te moeilijk en ik kreeg een nieuw board mee. Op mijn vraag of ik nu weer drie jaar garantie zou krijgen werd mij vertelt dat dit nie zo was en ik dus nog maar twee jaar had.
Omdat ik hier niet zeker van was ging ik maar niet in discussie..
Maar: dit klinkt mij heel vreemd in de oren. Is het niet zo dat ik betaal voor een product met drie jaar garantie? Mijn product is defect, dus ik ruil deze. Dan moet dit board toch ook weer drie jaar meegaan?
Anders gezegd: wat nu als ik na 1094 dagen terug was gekomen (1 dag voor de drie jaar). Ik krijg een nieuw board mee. Wat er dan ook defect is aan dat board, ik heb dikke pech, want mijn garantie verloopt een dag later.
Nog weer anders gezegd:
Elk nieuw board wat ik meekrijg hoeft dus minder lang mee te gaan? Het eerste board moet 3 jaar meegaan, het tweede board mag nog maar twee jaar meegaan voordat ik klachten krijg. Stel dat ik over een jaar weer problemen heb, dan mag dat board nog maar één jaar meegaan?
Dit klinkt mij zeer raar in de oren.. Ik koop een product dat minimaal 3 jaar mee moet gaan, want zolang strekt mijn garantie. Ik wil dus niet elke keer na één jaar een nieuw product om na 3 keer vervolgens te horen "ja sorry, op".
Ik snap wel dat garantie meer een soort service is dan een "garantie dat het niet defect gaat", maar de garantie is toch van toepassing op mijn product wat ik meekrijg, en toch niet op de factuurdatum?
Nu gaat dit dus specifiek over mijn G15 maar de vraag geldt voor alle producten. Kan iemand hierover wat inlichtingen geven?
Onlangs heb ik mijn Logitech G15 geruild vanwege problemen. De garantietermijn was drie jaar, het bord was 1 jaar (bijna precies) dus ik ga naar de winkel. Zij deden gelukkig niet (al) te moeilijk en ik kreeg een nieuw board mee. Op mijn vraag of ik nu weer drie jaar garantie zou krijgen werd mij vertelt dat dit nie zo was en ik dus nog maar twee jaar had.
Omdat ik hier niet zeker van was ging ik maar niet in discussie..
Maar: dit klinkt mij heel vreemd in de oren. Is het niet zo dat ik betaal voor een product met drie jaar garantie? Mijn product is defect, dus ik ruil deze. Dan moet dit board toch ook weer drie jaar meegaan?
Anders gezegd: wat nu als ik na 1094 dagen terug was gekomen (1 dag voor de drie jaar). Ik krijg een nieuw board mee. Wat er dan ook defect is aan dat board, ik heb dikke pech, want mijn garantie verloopt een dag later.
Nog weer anders gezegd:
Elk nieuw board wat ik meekrijg hoeft dus minder lang mee te gaan? Het eerste board moet 3 jaar meegaan, het tweede board mag nog maar twee jaar meegaan voordat ik klachten krijg. Stel dat ik over een jaar weer problemen heb, dan mag dat board nog maar één jaar meegaan?
Dit klinkt mij zeer raar in de oren.. Ik koop een product dat minimaal 3 jaar mee moet gaan, want zolang strekt mijn garantie. Ik wil dus niet elke keer na één jaar een nieuw product om na 3 keer vervolgens te horen "ja sorry, op".
Ik snap wel dat garantie meer een soort service is dan een "garantie dat het niet defect gaat", maar de garantie is toch van toepassing op mijn product wat ik meekrijg, en toch niet op de factuurdatum?
Nu gaat dit dus specifiek over mijn G15 maar de vraag geldt voor alle producten. Kan iemand hierover wat inlichtingen geven?
Laatst bewerkt: