Vraagje over geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
IK gebruik vista op mijn laptop en er staat ook een gadgets met er op een meter van het geheugen deze geeft een gebruik aan van 53% terwijl er niets loopt en geen enkel
programma draait wat is er dan wat zo veel geheugen gebruikt Ik vraag dit puur uit intresse er gaat verder alles goed ik wil er gewoon iets meer van weten
e de waele

Windows zelf gebruikt geheugen, de gadgets, maar ook programma's die een deel van te voren al laden zoals Office, adobe acrobat, Google Chrome enz.

OK maar is een gebruik van 53% niet erg veel dan houd ik toch maar de helft over om te werken of zit ik er totaal naast
e de waele

Ja en nee, buiten het RAM geheugen gebruikt Windows ook nog een wisselgeheugen, een deel van de harde schijf. Ik heb de gadget ook even gestart en ik gebruik idle (zonder openstaande programma's) 43%

Chrome is topverbruiker met 52.000 KB, Outlook 42.796 KB, OpenDNS 26.240KB en dan de virusscanner iets meer dan 20MB
Dan nog een zooi kleinere verbruikers. Kijk ik ook naar de services van Windows dan is svchost.exe de topper met 116.972KB

Ok
bedankt ik ga ook eens kijken wat er zoal opstart bij mijn laptop en dan zal ik zien welke ik ga uitzetten. waar kan ik zien wat er is opgestart en hoeveel deze gebruiken ?
tot hier al bedankt

In Windows: CTRL+Shift+Esc
tabblad Processen
Klik bovenin de tabel geheugen om alles op volgorde van geheugenverbruik je zetten. Onderin kun je ook nog kiezen voor het tonen van processen van alle gebruikers.

Hallo,

Zoals iedereen wel weet is Windows Vista geen RAM-Vriendelijke Windows. Zelf heb ik 8GB RAM en gebruikt mijn Windows 7 maar 25% ervan. Maar je kan eens kijken wat je uit kan laten om minder te verbruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan