vraagje over genisoimage

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veens705

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2014
Tijdens mijn ontdekkingstocht in Linux kwam ik de functie "genisoimage" tegen die iso-bestanden kan maken van een verzameling files. Hij doet alleen wel alleen de files en slaat de subdirectories over. Hoe kan ik 'm zover krijgen dat hij alles meeneemt? Ik heb geprobeerd het antwoord te vinden met "genisoimage --help" maar hde juiste switch leek er niet bij te zitten. Bestaat zoiets misschien dan ook niet? Ik kan het me niet voorstellen.....

Apart: Alle links die ik vond over het onderwerp praten over het opslaan van de hele tree.
Probeer eens:
genisoimage -r -J -o cd_image.iso /directory
danwel
genisoimage -R -J -o cd_image.iso /directory

Waarbij /directory natuurlijk vervangen moet worden door een map die jij wilt backuppen in een .iso bestand.
Volledige syntax van genisoimage: hier

Verder kun je ook andere middelen gebruiken. Kijk eens of de alternatieven op deze webpagina wel opleveren wat je zoekt. Ik denk hierbij aan optie 4, dus het gebruik van mkisofs

Tijs.

Gelukt!

Ik wil de directory "TP" met alle direcories daaronder in een iso stoppen.
In bestandsbeheer ga ik naar de directory waarin ook directory TP staat en open een terminal.
Als ik hier in tik "genisoimage -R -J -o beeld.iso /TP" krijg ik:
genisoimage: No such file or directory. Invalid node - '/TP
Als ik mkisofs gebruik in plaats van genisoimage krijg ik exact hetzelfde. (inclusief "genisoimage" gek genoeg)

Het lukt wel als ik intik: "mkisofs -R -J -o beeld.iso TP" Let op: zonder "/"
Voorheen deed ik iets als "mkisofs -R -J *.* > beeld.iso" in de terminal in de directory die moest worden verpakt.
Door de *.* nam hij alleen de files zonder directories.
Het was even puzzelen, maar ik ben er uit. Bedankt voor de hulp!

Tsja, /TP is de map TP helemaal op het hoogste niveau van het filesystem, terwijl TP submap TP is onder de map waar je je op dat moment bevindt.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan