Vraagje over i5 2300

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0169

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2008
Berichten
118
Hallo,

Ik vroeg mij af of het mogelijk is om met een i5 2300 CPU i.c.m. een ASUS P8H67-M de Sims 3 te kunnen spelen. Dus zonder aanschaf van een grafische kaart. Het wordt namelijk geen game-pc, maar gewoon voor studie e.d.. Af en toe moet er wel eens een spelletje op te spelen zijn (maar geen zware) maar ik zit krap bij kas, dus wil ik op deze manier geld besparen. Je kan er altijd later nog een grafische kaart bij prikken, nietwaar? :p
 
ik denk dat het moet kunnen als je alle resoluties laag zet en de settings ook. Echt blij ga je er denk ik niet van worden.
 
Okay dan weet ik dat. Bedankt voor je snelle reactie! Als ik er later behoefte aan heb kan ik er bijv. nog een radeon HD5770 insteken. Maakt dit verder nog verschil uit op een H67 moederbord in vergelijking met een P67 moederbord?
 
nee het eenigste verschil is met de h67 kan je niet overklokken, maar dan heb je toch een andere cpu voor nodig. Kijk wel goed of je een B3 versie moederbord hebt.
met de z serie kan je de onboard videokaart en cpu overklokken die moederborden komen eraan. Dit is waarschijnlijk niet van toepassing.
 
de onboard videokaart van die processoren schijnen goed te zijn. denk dat je dat goed gaat kunnen spelen. sims games vragen niet zoveel van je pc. en in 1 en 2 merk je bijna niks aan dat je iets veranderd aan de instellingen. behalve te resolutie.
 
Laatst bewerkt:
Ach, overklokken zal niet gebeuren met dit systeem, dus dat geeft helemaal niets. Ik heb heel goed zitten zoeken op de site van Alternate, maar ik kan niet vinden of ik te maken heb met een B3 versie. Wat is er eigenlijk met deze B3? Ik had ook ergens gelezen dat er in april nieuwe revisies zullen uitkomen, zou het het waard zijn om daar nog op te wachten? M.a.w. of het een wezenlijk verschil gaat maken qua prestaties.
 
Okay, dat is goed om te horen! :) Ik ben van plan om er een 24" scherm op aan te sluiten en voor de rest office-toepassingen, films kijken, internet en zo nu en dan een fotootje bewerken en een spelletje. Niet erg wilde dingen, dus ik hoopte dat dat prima zou kunnen met een sandy-bridge processor i.c.m. een H67 moederbord :)
Ik wil het laten assembleren door Alternate, heeft iemand hier ervaring mee? Dit kost namelijk €55,- maar het is mij nou niet helemaal duidelijk of hier dan ook een assemblage-garantie bij zit. Wel weet ik dat je geen retourrecht hebt, maar dat lijkt me ook wel logisch. Ik zou het wel fijn vinden dat als er wat aan mankeert, ik het zo weer terug kan sturen mits binnen de garantieperiode ;).
 
twijfel..

Ik heb er nog over na zitten denken en denk dat ik toch liever een systeem in elkaar wil laten zetten mïet een losse videokaart. Mijn broertje en zusje willen toch hun games spelen (Sims 3, Spore, Dragon Age) op deze computer en ik wil de gok eigenlijk niet nemen..

Behuizing: Cooler Master Elite 334 39 euro
Processor:
Moederbord:
Geheugen: Kingston HyperX 4 GB DDR3-1333 Kit 46,50 euro
Grafische kaart:
Harde schijf: Samsung HD502HJ 36 euro
Muis/Toetsenbord: Logitech MK320 WL Desktop 30 euro
DVD Brander: Sony Optiarc AD-7260S-0B 17 euro
Cardreader:Scythe Kama Reader 2 12 euro
Voeding: OCZ ModXStream Pro 500W 57 euro
Monitor: Iiyama ProLite E2473HDS-B1 200 euro

In totaal zit ik nu rond de 436,50 euro en ik kan max 720 euro uitgeven aan hardware. Heeft iemand een idee hoe ik het beste die lege plekken in de lijst in kan vullen?? Ik heb eigenlijk wel het liefst een Intel processor er in :eek:
 
Laatst bewerkt:
wat is een beetje je budget voor de 3 dingen. moet je voor je studie nog een goede processor of wat dan ook hebben.
 
intel ga je niet redden wil je nog een redelijke videokaart erbij hebben
Phenom x4 965 + goedkoper moederbord en een HD5670 of hd5770 als je dat nog haalt
 
720-437.5=282.5

Evt kunnen andere dingen natuurlijk nog worden aangepast, maar dit is wat ik tot nu toe in gedachte had ;)
Nee, het is voornamelijk voor office-toepassingen. Maar er gaan ook fotootjes op bewerkt worden, dus dat vraagt wel wat meer.
 
ocz stealthxstream 500watt is goedkoper en net zo sterk alleen geen modulair...
kingston value ram is wat goedkoper
heb je zo weer wat euro's extr over

meschien een goedkoper scherm kiezen?
eentje van 180/170 euro
 
Okay, dan heb ik inderdaad niet veel keuze meer. Het wordt die amd phenom II X4 965. Maar dan moet er nog wel een goede koeler op en een moederbord bij. Nu ben ik absoluut niet bekend met amd moederborden. Wat voor chipset zou het beste zijn? :eek:

Is de ASUS M4A88T-V EVO bijvoorbeeld wat? En ligt het aan mij, of lijkt het wel alsof al die moederborden standaard een onboard videokaart hebben?
 
Laatst bewerkt:
eh nee als je moederborden onder 60 euro zoekt zul je zonder onboard chip tegenkomen

msi heeft een mooi moederbordtje van 60 euro die past prima bij dit systeem

de standaard koeler is sterk zat wil je overklocken dan is een Scythe mugen 2 koeler goed kost 34 euro

maar weet wel dat dit wel weer ten koste gaat van je videokaart
 
Uiteindelijk toch even door gespaard en er een Radeon 5770 kaart in laten zetten en een Intel i5 2300 met een Scythe Samurai. De Mugen pastte namelijk niet in de behuizing. Bedankt voor de hulp, het is een top pceetje!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan