afarensis
Verenigingslid
- Lid geworden
- 12 jul 2011
- Besturingssysteem
- Windows 11
- Office versie
- 365
Ik heb een eenvoudige batch-file gemaakt. Dit is ook alles wat ik ervan af weet, ben niet deskundig op dit gebied..
In deze batch-file (die ik overigens de extentie *.cmd heb gegeven; wordt geadviseerd) moet je twee keer de bekende keuze maken: (Yes/No/All).
Vraagje: is met een of andere parameter (als dat zo heet?) te ondervangen dat je dat niet meer hoeft te doen en dat automatisch gekozen wordt voor Yes? Dus dat je alleen nog maar de keuze krijgt: 'Press any key to continue'?
@echo off
ECHO Start van backup-procedure...
ECHO.
ECHO tik Y in waardoor het bestaande bestand in map 'Voorlaatste' overschreven wordt....
XCOPY "D:\Data\Backups van Easy Works\BCK_atlew_excluservice" "D:\Data\Backups van Easy Works\Voorlaatste"
ECHO.
ECHO tik Y in waardoor het bestaande bestand in map 'Backups van Easy Works' overschreven wordt....
XCOPY "C:\ewbackup\BCK_atlew_excluservice" "D:\Data\Backups van Easy Works"
ECHO.
ECHO Bestanden zijn succesvol gekopieerd...
ECHO.
pause
Graag hoor ik of dat kan...
George
In deze batch-file (die ik overigens de extentie *.cmd heb gegeven; wordt geadviseerd) moet je twee keer de bekende keuze maken: (Yes/No/All).
Vraagje: is met een of andere parameter (als dat zo heet?) te ondervangen dat je dat niet meer hoeft te doen en dat automatisch gekozen wordt voor Yes? Dus dat je alleen nog maar de keuze krijgt: 'Press any key to continue'?
@echo off
ECHO Start van backup-procedure...
ECHO.
ECHO tik Y in waardoor het bestaande bestand in map 'Voorlaatste' overschreven wordt....
XCOPY "D:\Data\Backups van Easy Works\BCK_atlew_excluservice" "D:\Data\Backups van Easy Works\Voorlaatste"
ECHO.
ECHO tik Y in waardoor het bestaande bestand in map 'Backups van Easy Works' overschreven wordt....
XCOPY "C:\ewbackup\BCK_atlew_excluservice" "D:\Data\Backups van Easy Works"
ECHO.
ECHO Bestanden zijn succesvol gekopieerd...
ECHO.
pause
Graag hoor ik of dat kan...
George