vraagje over mijn cpu

Status
Niet open voor verdere reacties.

sweetsergio

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2004
Hallo,

Ik heb zonet een nieuwe AMD Athlon xp 2600+ in mijn systeem gestoken. In mijn bios heb ik de FSB op 267 gezet (maximum). In AIDA lees ik nu dat mijn cpu nu 6,25 x 265 = 1659 haalt. Is dat niet weinig voor een 2600+ ?

Zou ik deze kunnen overklokken:

stepping: AIUHB Batch 5017
week 15 (2003)
Downgraded from 2500+ (??)

Grtz,
SweetSergio

Ik ben eigenlijk niet zo thuis in AMD, maar je moet je niet verkijken op die 2600+
Dat staat namelijk niet voor de frequentie.
Als je een 2600+ hebt, draait die op veel minder, maar is "vergelijkbaar" met een andere processor (Intel) van 2600 MHz.

De preciese kloksnelheid kun je vrij makkelijk achterhalen op de site van AMD denk ik wel.
En zou het inderdaad te laag zijn, kan het mischien nodig zijn een bios update te doen.

AMD Athlon XP 2600+ (1917MHz) 333MHz 512kb SockA

De oorzaak zal dus liggen bij mijn mobo die geen 333mhz aankan.

De vraag is nu, kan ik deze cpu overklokken?

Ik denk eerder dat je moederbord geen 2600+ aankan.
Wat voor moederbord heb je?

csi
k7s5a

De hoogste waarde die ik in bios kan instellen is 133. Hierbij kom ik bij de huidige instellingen. (265)

ik heb reeds eerder geprobeerd om mijn bios te updaten maar dat is mislukt. Tijdens het opstarten met een dosdiskette kwam er een foutmelding dat hij ene bepaald bestand niet kon vinden. Ik zal het nog es proberen.

Ok, ik heb mijn bios geupdate. De versie is nu 10/01/02
Lijkt mij nog altijd niet recent.

De situatie van mijn cpu is nog niks veranderd. Na verhoging van fsb naar 265 zoals ervoor draait hij nu weer op 1659. Mijn processor wordt nog steeds herkend als een 2000+

Moet ik de vorige versie van de bios niet installeren, die de bios in staat stelt tot xp 2600 te installeren. Zie eerste link.

Laatst bewerkt:
Weten jullie als ik met een AMI bios mijn cpu wel mag unlocken? Ik heb es gelezen dat ie dan automatisch een multiplier van 24 aanneemt, wat veel te hoog is.

Als ik DDR ram geheugen van 333 mhz zou steken, zou dat enige invloed hebben op de maximale fsb die ik kan instellen in mijn bios?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door sweetsergio
Ok, ik heb mijn bios geupdate. De versie is nu 10/01/02
Lijkt mij nog altijd niet recent.

De situatie van mijn cpu is nog niks veranderd. Na verhoging van fsb naar 265 zoals ervoor draait hij nu weer op 1659. Mijn processor wordt nog steeds herkend als een 2000+

Moet ik de vorige versie van de bios niet installeren, die de bios in staat stelt tot xp 2600 te installeren. Zie eerste link.

Je moet de allerbovenste hebben. Dit is de nieuwste versie voor je moederbord.

En je moet de fsb op 166 zetten en de multiplier op Auto.

Welke 2600+ heb je? De gewone versie of de Barton?

Ik heb de nieuwste genomen dacht ik.

Het maximum dat ik fsb kan zetten is 133. De multiplier kan ik nergens op auto zetten.

Mijn versie is niet de barton geloof ik (thoroughbred)

Geplaatst door sweetsergio
Ik heb de nieuwste genomen dacht ik.

Het maximum dat ik fsb kan zetten is 133. De multiplier kan ik nergens op auto zetten.

Mijn versie is niet de barton geloof ik (thoroughbred)

10/01/02 is niet de nieuwste.

Probeer es 133 fsb en een multiplier van 15.

Ja die is inderdaad nieuwer, maar heb jij al es geprobeerd om die te downloaden? Ik wel, het lukt niet.

Er zijn meerdere plaatsen waar je bios updates kunt downloaden als alleen van die sites.
Kijk bijvoorbeeld eens op www.driverzone.com
Of zoek anders een met google naar anders sites voor bios updates.
Als je trouwens de exacte naam ven de laatste nieuwe bios update hebt (die wat je niet kunt downloaden) dan kun je natuurlijk ook met google op die filenaam gaan zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan