vraagje over mijn cpu

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de recente versie (29/10/02) kunnen downloaden en installeren. De situatie is echter niet veranderd. Mijn mobo herkent de 2600+ nog altijd als een 2000+.

Op deze site vind ik dus jouw moederbord terug, met alle specs.
Als ik het allemaal goed lees (maar ben niet zeker) dan kan jouw moederbord deze processor niet aan.
Zoals ik eerder al zei, ben niet zo thuis in AMD, maar het probleem schijnt mij te zitten in je FSB.

Geplaatst door Hollender
Op deze site vind ik dus jouw moederbord terug, met alle specs.
Als ik het allemaal goed lees (maar ben niet zeker) dan kan jouw moederbord deze processor niet aan.
Zoals ik eerder al zei, ben niet zo thuis in AMD, maar het probleem schijnt mij te zitten in je FSB.

Met het nieuwe bios-update moet ie wel worden herkend. Dit staat er zelf bij.

Anders is de fabrikant erg chaotisch bezig als op de ene site staat dat het wel kan, maar op een andere site weer niet.

Tja, net na de update van mijn bios en bij instellen van optimale instellingen stond mijn fsb op 100. Toen herkende mijn mobo mijn pc niet. Tis te zeggen, mijn mobo gaf niet aan als het een 2000+ of een 2400+ was of zo. Na het instellen van de fsb op 133 (enige andere mogelijkheid) herkent hij hem nu als een 2000+

Wat wel eigenaardig is, dat is dat in aida aangegeven staat dat de fsb 265 is ipv 133. Er staat namelijk: 1659 Mhz (6,25 x 265) ?

Bovendien, als ik de fsb in mijn bios aanpas, dan staat er precies twee fsb's, of toch iets dat er op lijkt. Die staan standaard op 100. Als ik dan op + duw, dan springt de ene op 133, als ik dan nog es op + duw, dan springt de andere ook op 133. Als dit relevant zou zijn, dan wil ik wel effe opzoeken wat die waarden juist zijn.

Bovendien staat op de site van hierboven ook zoiets:
2 DDR DIMM sockets and 2 DIMM sockets support (can not be used simultaneously)
Two 184-pin DDR SDRAM (DDR200, DDR266) or
Two 168-pin 3.3V SDRAM (PC100, PC133)
Maximum: 1.0GB (DDR or SDRAM)

Daarom vermoed ik dat als ik mijn sdram vervang door ddram, dat mijn fsb hoger gaat zijn. Is dit mogelijk?

Ik denk dat de fsb die jij voor je ziet, de fsb van je geheugen, of van je ide is.
De fsb van jouw cpu moet namelijk 200 tot 266 bedragen.

Hetgeen ik daar gequote heb van op die website is inderdaad waarschijnlijk de fsb van het ram geheugen. Maar in mijn bios zijn dat de enige twee dingen die ik kan veranderen.

Owh?
Da's vreemd, het eerste wat mogelijk zou moeten zijn om in te stellen is de cpu, daarna pas geheugen, etc...
Weet je zeker dat je alle mogelijkheden goed hebt bekeken?
Kijk eens bij andere mogelijkheden, advanced chipset config, ik noem maar iets, weet niet of het er staat...
Blader eens je hele bios door...

Ik heb het effe nagekeken:

Het enige wat ik kan aanpassen is:

Cpu speed (en de mogelijkheden zijn:) 100/100, 100/133, 133/133

Samen met die mogelijkheden verandert dit ook:
(in dezelfde volgorde)

Cpu Frequence: 100, 100, 133
Dram Freq: 100, 133, 133

Hmmm, tjah sorry, maar hier houd mijn kennis op...
Ik heb alleen ervaring met Asus en Abit bord, en Intel processor, en die kennis is ook nog redelijk beperkt.
Ik ben bang dat je je tot andere (AMD) leden zult moeten wenden, of hulp moet vragen in de winkel waar je de cpu hebt gekocht.
Sorry!

Je hebt een CPU die 2,08GHz zou moeten halen op een 166MHz FSB(ik ga uit van mijn CPU,toroughbred 2600 166MHZ).
Maar de FSB op je mobo gaat maar tot 133MHz. dat is dus 12,5x133=1663.

Naar mijn weten is dit niet op te lossen door een bios upgrade,maar heb je dus een mobo nodig welke een 166MHz(of hoger)FSB heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan