Vraagje over mijn processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

tieske123

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2006
Ik heb bij mijn weten een dual core pc met 2 processoren.
Ik zie in veel pc's en hardware management 4 precoessoren staan (geef ie ook in andere programma's aan)

Betekend het toch dat ik 4 processors heb (I4 ofzo)

Of betekend het dat ik 4 cores heb.

Wat houd het dan in 4 cores?

i4 bestaat niet, Welke type processor heb je? Indien Intel dan zou het een HT versie kunnen zijn, die virtueel je cores verdubbelt.

Ow geen idee.
Dit is wat mijn diagnose zegt in Vegas Studio Pro 10

Processor
Class: Intel(R) Xeon(TM) CPU 3.20GHz
Identifier: GenuineIntel
Number of processors: 4
MMX available: Yes
SSE available: Yes
SSE2 available: Yes
SSE3 available: Yes
SSSE3 available: No
SSE4.1 available: No
SSE4.2 available: No

Hoi

Idd een processor met 2 cores.En met HT.Dat is dus waarom dit er 4 aangeeft.
Zie dus de reactie van Crash.

is dit een beetje goed? is er ook iets om het nog sneller te maken ipv nieuwe processoreren erin te zetten.
Ik bedoel een programma dat de processors optimaal aanzet ofzo?
Overclocking ofzo iets

Roep maar wat raak ;)

Een Xeon processor wordt normaal in servers gebruikt en is al een snelle processor. Deze zijn over het algemeen niet geschikt voor het overklokken.

Overclokken kan maar niet zozeer met deze processor.Moet je niet willen.Draait al snel maar heeft zijn beperkingen.
Deze processor is een zogenoemd budget processortje.Wil je echt sneller,beter etc dan zal je naar een andere moeten.(indien mogelijk)

Met een l2 cache van 1mb en fsb 800 noem ik het voor huidige maatstaven budget?:rolleyes:

Hebben we toch een verschil van mening, wat betreft 'Budget".:p Tja wat cache en FSB snelheid is het naar de huidige maatstaven "budget".

ok ik heb de sites bekeken.
Nu weet ik tenminste precies wat voor processors erin zitten :)

Wat ik zo kan lezen nog niet verkeerd voor een compleet systeem overgenomen voor 150 euro toch?

Wat ik zo kan lezen nog niet verkeerd voor een compleet systeem overgenomen voor 150 euro toch?

Ligt ook aan de rest van het systeem.:dMaar denk dat je niet zo'n miskoop hebt als je een compleet iets hebt voor 150 euro.Met nadruk op compleet.

Laatst bewerkt:
Videa Gforce 8500GT
1 TB sata schijf
3 gig intern geheugen.
Dubbele coolers van 500w
8x usb dat was het zo'n beetje wel

ow ja excl scherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan