Vraagje over MS en Beelscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diablo2011

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2011
Hallo beste helpmij,

IK zit hier met een probleem, ik wil een nieuw LED/LCD TFT monitor van 24 inch halen, want ik heb nu een Dikke CRT en ik ben een behoorlijke gamer.

Mijn vraag is of er veel verschil is tussen deze 2 qua de prijs

Beeldscherm 1 24 inch LED : http://www.alternate.nl/html/produc...Abmii/452058/?tn=HARDWARE&l1=Monitoren&l2=LED

Beeldscherm 2 23,6 inch LCD: http://www.alternate.nl/html/product/Monitoren_23_Inch/Acer/G245HQbid/597841/?baseId=699193

Zo als je kan zien zit er een behoorlijke prijs verschil in maar nu kom ik met het volgende probleem.

Reactietijd 2 ms (DIN-ISO)
Reactietijd 2 ms (grijs naar grijs) dat staat er bij beeldscherm 2 en bij beeldscherm 1 staat 2ms DIN-ISO alleen. Nu is mijn vraag wat is het verschil tussen DIN-ISO en Grijs naar Grijs? En wat houdt reactietijd in? ik wil zo'n goed mogelijke keus maken. Want ik wil een beter beeldscherm voor men games. En waarom staat er bij beeldscherm 2x1 2 MS Reactie tijd?

Ik zelf heb een ATi readon 5670 1Gb DDR3 Videokaart

PS LED is beter voor je ogen toch?.

Met vriendelijke Groet,

Jeroen Van Dijk

Laatst bewerkt:
Ach, beide schermen ontlopen elkaar niet veel zo te zien. Kijk maar bij de recensie die bij de ene staat.
DIN-ISO is een gestandaardiseerde test methode. Van grijs naar grijs trouwens ook. Het zijn tests om aan te geven hoe snel je scherm reageert op bewegingen.
Dat zit bij beide schermen wel goed!

Hoe hoger de waarde hoe langer het duurt voor de verandering op het scherm zichtbaar wordt. Als je bv met de muis beweegt en de pijlcursor beweegt over het scherm dan zul je bij schermen met een reactietijd van 5 ms of minder geen spoor zien, en hoe langer de reactietijd hoe meer kans op een schaduwspoor achter de bewegende pijlcursor aan. Met games en ook films wil je dat niet.

Led is niet perse beter voor je ogen, het is een stuk zuiniger - kijk maar naar het verbruik!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan