Vraagje over MS Word 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

rb1

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2006
Berichten
66
Ik gebruik MS Word 2007.
Maar deze slaat 2 regels over bij het gebruiken van de "enter" toets.
En dat wil ik niet! Ik wil gewoon 1 regel overslaan.
Nu moet ik om 1 regel over te slaan en niet 2, iedere keer de "shift" toets ingedrukt houden.
Maar dat is nogal onhandig.
Weet iemand hoe ik dat moet instellen?

Bedankt voor de reactie.
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens bij Opmaak, Opmaakprofiel, hoe de regelafstand staat ingesteld.

Ik moet er eerlijk bijzeggen dat ik geen Word2007 bezit en ik zodoende dus ook niet weet, of het tabblad "opmaak" en vervolgens "opmaakprofiel" in 2007 nog bestaat........
 
Bedankt voor de reactie maar MS Word 2007 is heel anders ingedeeld dan MS Word 2003.
Dus want jij bedoelt kan ik niet vinden in Word 2007;)
 
Tja, het zit mogelijk niet onder te tab "opmaakprofiel", mijn "gevoel" zegt mij dat Microsoft die optie toch niet heeft afgevoerd, want binnen het opmaakprofiel is min of meer je standaard sjabloon zichtbaar en ik kan mij voorstellen dat dat altijd gelijk blijft, Word 2000 of Word 2090.

Zoek derhalve (desnoods binnen de Help van Word) even naar een kreet als "opmaakprofiel".
 
http://office.microsoft.com/en-us/word/HA100744321033.aspx

Op de site kan je een Word 2003 commando kiezen en er wordt verteld waar dit in Word 2007 te vinden is.
Helaas alleen in het engels.
attachment.php


Ik vraag me overigens af of het wel een probleem met linespacing is... laat maar even weten of je verder komt.
 

Bijlagen

  • Linespacing.jpg
    Linespacing.jpg
    18,7 KB · Weergaven: 240
Laatst bewerkt:
Goede avond,

Boven in de balk heb je verschillende opmaak profielen.
Ik had dit probleem ook en koos de 2e van links en deze deed na enter 1 regel naar beneden.

Suc6,
Wim
 
Het probleem is nu ten dele opgelost.
Je kan het met "regelafstand" oplossen.
Echter het lukt alleen bij het huidige document en niet bij een nieuwe document.
Ben dus nog effe bezig om uit te vogelen. Hoe het moet voor alle nieuwe documenten.

Kom hier op terug.
 
Laatst bewerkt:
Tis eigenlijk best simpel..

Rechtermuis klik op het blad, waarin je werkt.
Klik in het menu op Alinea
In het tabje: Inspringen en afstand, zie je bij Afstand: Voor en Na staan.
De Na zet je op 0 (of een waarde die je liever ziet).

Om dit in je normal.dot te wijzigen, zie je onderaan ditzelfde menu het knopje: "Standaardwaarde...".
Klik hierop en selecteer "Ja".

En je hebt geen rare regelafstand meer. :thumb:
 
Bij een vraag van Willy Wortel heb ik het volgende antwoord gegeven en zijn probleem is ermee opgelost. Goed lezen, dan lukt het jou ook vast:

De spatiering in Word 2007 kun je als volgt veranderen (zodat er na een Enter niet teveel ruimte ontstaat):
Klik op het kleine pijltje rechtsonder op de balk waarin het woord "Stijlen"staat.
Klik op het pulldown menu en selecteer de stijl Normaal
Klik met de rechtermuisknop en selecteer "Aanpassen"
Zet een vinkje bij de optie: Toepassen op alle documenten" (Belangrijk)
en klik op de knop "Format" of "Aanpassen".
Kies voor paragraaf
en zet de spatiering op "Single"o.i.d.
Klik de vensters weg en als het goed is, begint de nieuwe regel nu direct onder de vorige.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan