vraagje over: Nero BackItUp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rajeev

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2009
Hey!

Ik heb sinds kort het programma van Nero, genaamd Nero BackItUp. Ik heb alleen een vraagje over het programma.

Het programma heeft nu heel veel bestanden (ongeveer 550 GB) geback-upt naar mijn externe harde schijf van 1.5TB, maar nu als ik nog een backup maak, back-upt het programma dan dezelfde bestanden? Of zet het programma alleen nieuwe bestanden erop die er zijn bijgekomen en die nog niet zijn geback-upt?

Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,
Rajeev:)

Als dat een speciaal Backupprog is, moet je dat kunnen instellen. Het gaat hier om incrementeel of differentieel backuppen, misschien zie je die kreten ergens in de menu's. Als je niet weet wat dat is, kun je (o.a.) hier kijken
http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=1321246
Je ziet dat velen het niet in de vingers hebben, alleen het volgende is juist:
Incrementeel: alleen de gegevens die zijn gewijzigd sinds de laatste volledige back-up, daarom is deze kleiner en sneller gemaakt. Alle eerdere incrementele back-ups en de oorspronkelijke volledige zijn nodig bij terugzetten.
Differentieel: één onafhankelijk bestand dat alle wijzigingen bevat sinds de laatste volledige back-up. Terugzetten gaat sneller dan incrementeel, omdat er maar 2 bestanden (de volledige en de differentiële) zijn, bij incrementele kunnen het er veel meer zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan