Vraagje over paswoorden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kvermeiren

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2009
Als ik in de instellingen van men router ga staat daar 4 keer een verschillende "key" onder het tabblad security. Nu is men vraag : moet ik voor elk apparaat dat ik via wi-fi aansluit een andere key gebruiken? en kan ik dus ook maar max 4 apparaten via wi-fi aansluiten?

Hallo,

Nee hoor, ik weet niet (meer) hoe het precies zat, maar je kon volgens mij meerdere keys voor één netwerk gebruiken... Bij mijn weten kon dat alleen met WEP beveiliging, en die is trouwens heel makkelijk te kraken.
Je kunt makkelijk 16 apparaten met de zelfde key verbinden hoor....

theblindman.

Uitleg over die keys

Dat heb je alleen bij WEP dat je 4 keys kan invullen. Je moet ten eerste geen WEP gebruiken maar als je dit toch wilt volgt hier uitleg. Vul bij de eerste een code in die je wilt gebruiken. De andere kan maar hoeft niet. De reden dat die er staan is omdat je dan in je computer kan aangeven welke van de 4 sleutels je wilt gebruiken. Standaard is dit op je computer sleutel 1 dus als je er geen verdere verstand van hebt ( niet ***lig bedoeld ) dan zal ik die andere 3 gewoon leeglaten en alleen bij 1 je wachtwoord invullen. Ik hoop dat ik geholpen heb.

Wil je andere uitleg over draadloze netwerken. Mail ze dan en ik beantwoord ze voor je.

Mvg. dre2007 (André Boom)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan