Vraagje over Recovery CD

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrJ3richo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 okt 2010
Ik zal even de situatie schetsen: Door een virus werkt mijn systeemherstel niet meer en ik dacht dat misschien eens handig zou zijn op de PC opnieuw naar fabriekstoestand te herstellen, ik was dat al langer van plan en dit is nu de ideale situatie daarvoor. Nu werkt echter mijn recovery CD niet, ik had hem eerder al wel eens gebruikt. Bij het opstarten komt er een melding in de aard van: Jouw pc ondersteunt geen herstelschijven, je kan deze dus niet gebruiken. Ik snap echter niet hoe dit kan want ik had mijn pc daarvoor al eens hersteld.

Dit lijkt me heel onwaarschijnlijk. Je moet deze cd waarschijnlijk ook via de bios opstarten. En als dat niet lukt zou ik gewoon een kale versie van je huidige besturingssysteem instaleren. Anders komt er een ook weer een heleboel zooi van de fabriek mee. (o.a. bij HP)

mvg
Corstian

Je moet de CD idd via de bios opstarten. Dus eerst de CD in je computer steken als deze aanstat en dan de computer opnieuw opstarten. De CD laadt dan wel maar hij geeft dan de melding dat mijn pc geen herstelschijven ondersteund. En het probleem is dat ik geen Vista CD heb gekregen bij mijn computer...

Ik zou er dan sowieso geen vista meer opzetten. Of Windows XP of Windows 7. Dan hoop ik dat je een key voor vista hebt. Als je die hebt zou ik XP downloaden van een of andere site en dan kun je de vista key gebruiken om XP te registreren.

mvg
Corstian

en staat er geen recovery partitie op je pc???
dat kan je zien als je opstart ,iets van F2 of F4 of F10 of welke F knop ook

Er staat wel een recovery partitie op mijn PC maar wat kan je daar mee doen dan? Want er staan geen bestanden op.

Ik heb begrepen dat als je met een vista key XP wilt registreren telefonisch moet registreren en dan de vista key geven.

mvg
Corstian

met de recovery partitie kan je de pc in fabrieksinstelling terug zetten:o

Kun je mij dan eens uitleggen hoe je dat doet? Want die manier ken ik niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan